- Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
- Vol: 22 Issue: 86
- 20. YÜZYILDAKİ MÜZİK ÖĞRETİMİ YÖNTEMLERİNİN RUS EKOLÜNDEKİ YANSIMALARI
20. YÜZYILDAKİ MÜZİK ÖĞRETİMİ YÖNTEMLERİNİN RUS EKOLÜNDEKİ YANSIMALARI
Authors : Aynur Elhan Nayir, Yakup Aksoy
Pages : 438-455
Doi:10.17755/esosder.1171566
View : 7 | Download : 2
Publication Date : 2023-04-04
Article Type : Research
Abstract :20. yüzyılda müzik öğretim yöntemleri denildiğinde Dalcroze, Kodály ve Orff’un yaklaşımları ön plana çıkmaktadır. Bu yaklaşımların yaygın ve popüler olmasında nitelikli felsefe, teknik ve içeriklerinin yanı sıra Avrupa ülkelerinin bu yaklaşımların yaygınlığı üzerinde dominant bir rol oynamasının etkisinden de bahsedilebilir. Bu yüzyılda "Demirperde” ülkelerinin içe kapalı yapısına rağmen bu ülkelerdeki müzik eğitimcilerinin Avrupa’daki gelişmelerden haberdar olduğu ve eski Sovyetler Birliği’nin neredeyse tüm ülkelerinde müzik eğitiminin temelini oluşturan Rus müzik ekolünün Avrupa ülkelerinin mevcut yaklaşımlarının sentezinden oluştuğu söylenebilir. Bu bağlamda, araştırmada 20. yüzyılda Rus müzik eğitimi ekollerinden; E.V. Davidova – S. F. Zaporozhets, P. Veys ve D. B. Kabalevsky’nin müzik eğitimi metotları incelenerek, bu metotların Dalcroze, Kodály ve Orff’un yaklaşımlarından etkilenişlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Aynı zamanda bu çalışma ile Türkiye’de yeterince bilinmediği düşünülen bu üç Rus ekolünün derinlikli ele alınarak bundan sonra yapılacak çalışmalara ışık tutacağı düşünülmüştür. Çalışma, betimsel araştırma türlerinden tarama yöntemi ile desenlenmiştir. Veriler doküman analizi ve öz deneyimsel bir yaklaşımla elde edilmiştir. Çalışma sonucunda Türkiye’de bilinen batı müziği yaklaşımları ile yeterince tanınmadığı düşünülen Rus müzik eğitimi yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizi yapılarak yorumlanmıştır.Keywords : Müzik öğretimi yöntemleri, Okul öncesi müzik eğitimi, Genel müzik eğitimi, Batı müzik eğitimi yaklaşımları, Rus Ekolü, Dans, Marş, Şarkı