POSTMODERNİZM VE FOTOĞRAF
Authors : Derya Şahin
Pages : 255-263
View : 9 | Download : 4
Publication Date : 2013-02-01
Article Type : Other
Abstract :Fotoğraf, icadından buyana sanata farklı yollarla ve biçimlerle dahil olmayı bilmiştir. Önceleri yardımcı bir malzeme olarak kullanılan fotoğraf, postmodernizmde tek başına sanat dünyasında boy göstermekte, sanatın vazgeçilmezleri arasında yerini sağlamlaştırmaktadır. Postmodern dönemde fotoğrafın, bir olayın şahitliği işlevi artık geçersizdir. Bu dönemde fotoğrafik üretimin orijinalliğinin yıkılması sonucunda, sanatın yalnızca yinelemeye dayalı bir etkinlik olabileceği görüşü egemendir. Fotoğraf ürünleri özellikle gerçekliğin yeniden üretilmesiyle varlığını göstermektedir. Postmodernistler fotoğrafı söylemlerini aktarmanın en önemli aracı olarak kullanmaktadırlar. Fotoğrafın yepyeni bir disiplin ve birçok alana açık oluşu, kolay ulaşılabilirliği, hızlı ve tüketime yönelik olması, yeniden üretilebilirlik özelliği, sanatçıların fotoğrafı tercih etmelerine sebep olmuştur. Fotoğrafı kendine mal etme eylemi içinde bir ifade aracı olarak kullanan sanatçılar arasında; Cindy Sherman, Sherrie Levine, Barbara Kruger, Richard Prince sayılabilir. Anahtar Kelimeler: Sanat, postmodernizm, fotoğraf, alıntılama, yeniden üretim.Keywords : Sanat, postmodernizm, fotoğraf, alıntılama, yeniden üretim.