- Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi
- Issue: 5
- TÜRK SİNEMASINDA KEMAL SUNAL
TÜRK SİNEMASINDA KEMAL SUNAL
Authors : Murat Ünal
Pages : 69-78
View : 7 | Download : 4
Publication Date : 2007-01-01
Article Type : Other
Abstract :Normal 0 false false false EN-US JA X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} Bir yönetmen sanatı olarak kabul edilen sinemaya yönelik değerlendirmelerde oyuncular çoğu kez ihmal edilir. Diğer yandan sinemasal güldürü türü, oyunculuğun gerçekten öne çıktığı bir tür olarak dikkati çeker. Hababam Sınıfı anlatılarında seyircinin müthiş ilgi ve sevgisini kazanan Şaban karakteri sonraki yıllarda onlarca Şaban filminin üretilmesine yol açmıştır. Yetmişlerin sonunda çektiği "Çöpçüler Kralı”, "Kibar Feyzo”, "Devlet Kuşu”, "Zübük” gibi filmlerindeki toplumsal eleştiri dozunun önceki dönemdeki filmlerine nazaran arttığı dikkati çeker. Kemal Sunal Türk güldürü sinemasını yetmiş öncesinin harekete ve söze dayalı, adeta düzenden özür dileyen naif yapısından karaktere ve toplumsal eleştiriye doğru giden yola sokan sanatçılar arasındaki hak ettiği yerine konmalıdır.Keywords : Kemal Sunal Sineması, Güldürü Filmleri, Toplumsal Eleştiri