- Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi
- Issue: 4
- PEDRO MEYER’İN BELGESEL FOTOĞRAFI YENİDEN TANIMLANMASI ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
PEDRO MEYER’İN BELGESEL FOTOĞRAFI YENİDEN TANIMLANMASI ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
Authors : Zuhal Özel
Pages : 139-160
View : 5 | Download : 3
Publication Date : 2006-12-01
Article Type : Other
Abstract :Normal 0 false false false EN-US JA X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:JA;} Fotoğraflar gerçekleri aynen kaydedebilmenin bir belgesi olmasına rağmen, bu görüntülerin bilgisayar ortamına alındıktan sonra istendiği gibi üzerinde oynanarak değiştirilmesi sonucunda, belgesel fotoğrafların gerçekliğinin manipülasyona uğradığı düşüncesi doğmuştur. Geleneksel fotoğrafın gerçekleri yansıttığı görüşü kabul görürken, dijital fotoğrafın gerçekliği değiştirerek sunduğu, bu bağlamda dijital teknolojilerin belgesel fotoğrafta kullanılmasıyla, kurgulanmış bir gerçeğin üretildiği görüşü yaygınlaşmıştır. Bu bağlamda hazırlanan çalışmada fotoğrafçı Pedra Meyer’in belgesel fotoğrafı yeniden tanımlamaya yönelik düşünceleri ve fotoğrafları yer almaktadır.Keywords : Belgesel Fotoğrafçılık, Dijital Fotoğrafçılık, Gerçeklik