- Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi
- Issue: 4
- DIEGETIC KURAMSALLAŞTIRMALARIN ORTAYA ÇIKIŞI ÜZERİNE: ‘BİÇİMCİ TASARI’, ‘YANSIMANIN AÇMAZL...
DIEGETIC KURAMSALLAŞTIRMALARIN ORTAYA ÇIKIŞI ÜZERİNE: ‘BİÇİMCİ TASARI’, ‘YANSIMANIN AÇMAZLARI’
Authors : A. Cem Güzel
Pages : 93-118
View : 6 | Download : 3
Publication Date : 2006-12-01
Article Type : Other
Abstract :Normal 0 false false false EN-US JA X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:JA;} 70’li yıllardan yirminci yüzyılın sonuna gelindiğinde, ‘Film kuramı’ ya da Bordwell’in ifadesiyle "büyük kuram” yapısalcılığın sürüklediği, film kuramının ‘iyi yönetilmiş’ bir safhası olarak postmodernizmde karaya oturdu. Bu durum, başlangıçtaki, film yapanların W. Benjamin’in ‘yok edici arzu’ dediği bakışı ‘şaşkın seyirci’nin hizmetine sunmalarından ayrı değerlendirilemez. Perdeye yansıyanların birçoğu bu yeni aracın söylemek isledikleri, onun vaat ettikleri değildi. Felsefe, eleştiri ve sanat tarihinin hareketli resim kavramına katkısı, bilimin sinemanın tekniğine sağladıklarından daha önemsiz değildir. Bu çalışma revizyonist bir kültür kuramı tarihi okuması olma riskini üstlenirken, film kuramında her zaman olduğu gibi, konusunu sınırın ötesine beşeri bilimlerin içerisine taşırıyor.Keywords : Film, Postmodernizm, Kültür Kuramı, ‘Görüş’