- Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi
- Issue: 11
- CREMONALI KEMAN YAPIMCISI KİMLİĞİNDE BİR OTANTİKLİK İŞARETLEYİCİSİ OLARAK "SIR"...
CREMONALI KEMAN YAPIMCISI KİMLİĞİNDE BİR OTANTİKLİK İŞARETLEYİCİSİ OLARAK "SIR" OLGUSU
Authors : Murat Küçükebe
Pages : 17-26
Doi:10.31722/konservatuvardergisi.517064
View : 16 | Download : 4
Publication Date : 2017-12-27
Article Type : Research
Abstract :Kimlik oluşturmaya yönelik her davranış, oluşturulacak kimliğin ‘nasıl’ olması ve ‘neden öyle olması’ gerektiğine ilişkin bir söylem ya da tutum oluşturmaya ihtiyaç duyar. Söz konusu tutum, bir ‘gerçeklik’ fikri kurmayı, onu ortaya koymayı ve ona atıfta bulunmayı da beraberinde getirmektedir. Otantisite bir şeyin ‘nasıl’ olması ya da ‘neden öyle’ olması gerektiğine ilişkin söylem ya da davranış olarak algılandığında, keman yapımına ilişkin çeşitli iş süreçleri, ortaya çıkan çalgının görsel ve işitsel özellikleri ile birlikte, meslekte değer kazanma yolunda tercih edilen ya da edilmeyen davranış modellerini ve bu modellere anlam atfetme girişimini inceleme amacıyla kullanılabilecek önemli oranda işlerliğe sahip bir kavram halini almaktadır. Bu makalede amaç, 2009 yılının Ağustos ve Kasım ayları arasında, İtalya’nın Cremona kasabası ile kasabanın keman yapımcılarından biri olarak Massimo Negroni’ye ait özel atölyede gerçekleştirilen alan çalışmasının sonuçlarını, kavramsal düzeyde ele almak ve kasabanın keman yapımcıları açısından önemli bir otantiklik işaretleyicisi olarak kullanıldığı gözlemlenen, bir mesleki ‘sırra’ ya da ‘sırlara’ sahip olma durumu ile birlikte ‘sır’ olgusunu tartışmak olacaktır.Keywords : Cremona, keman yapımı, kimlik, otantiklik, sır