- Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Dergisi
- Vol: 20 Issue: 58
- AKILLI ETMENLER İLE IZGARA TABANLI BİR MOBİL OYUNDA YOL BULMA
AKILLI ETMENLER İLE IZGARA TABANLI BİR MOBİL OYUNDA YOL BULMA
Authors : Semih UTKU, Kadir TİLKİ
Pages : 150-163
View : 6 | Download : 3
Publication Date : 2018-01-01
Article Type : Research
Abstract :Büyük bir endüstri haline gelen oyun alanında, her alanda olduğu gibi yapay zekânın kullanımı yaygınlaşmaktadır. Oyunlar da bulunan yapay zekâ oyuna karakterleri hareket ettirme, nereye hareket etmesi gerektiğine karar verme ve taktiksel veya stratejik düşünme yeteneğini kazandırmak için kullanılmaktadır. Bu çalışmada; mobil platformda yapay zekâ kullanan bir oyun geliştirilmiştir. Geliştirilen yapay zekâ ile oyunda yer alan yapay karakterlere, mantıklı bir şekilde hareket edebilme özelliğinin verilmesi üzerine çalışılmıştır. Bunu sağlayabilmek için ilk olarak basit refleks etmeni yöntemi kullanılmıştır. Dinamik programlama yaklaşımıyla bir yol bulma algoritması kullanılarak hedef tabanlı etmen yöntemi geliştirilmiştir. Geliştirilen yöntemde hedef tabanlı oyuncuların hedefe odaklı hareket etmelerinden dolayı, hareketlerinin daha gerçekçi olduğu tespit edilmiştir. Yapılan test sonuçları değerlendirildiğinde, geliştirilen yöntem ile istenilen sonuca ulaşıldığı görülmüştürKeywords : Yapay Zekâ, Akıllı Etmenler, Yol Bulma, Dinamik Programlama