- Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Vol: 26 Issue: 1
- Gabriel García Márquez’in Kırmızı Pazartesi Romanıyla Latife Tekin’in Sevgili Arsız Ölüm Romanında B...
Gabriel García Márquez’in Kırmızı Pazartesi Romanıyla Latife Tekin’in Sevgili Arsız Ölüm Romanında Büyülü Gerçekçilik
Authors : Bülent Cercis Tanrıtnır, A. Melike Çalışkan
Pages : 302-312
View : 8 | Download : 4
Publication Date : 2017-04-16
Article Type : Review
Abstract :Büyülü gerçekçilik post-modern düşüncenin merkezini oluşturan bir akımdır. Latin Amerika’nın roman alanıyla edebiyata 1950lerde tanıştırılan Büyülü Gerçekçilik akımı kendine Türk Edebiyatında 1980’li yıllarda yer bulmuştur. Büyülü gerçekçi roman türünü geleneksel romandan ayıran şey biçim-içerik ve roman-yazar ilişkisidir. Geleneksel romanın tersine, büyülü gerçekçilik akımıyla yazılmış romanlarda bütünlük değil parçalanmışlık vardır. Bu yüzden de biçim ve içerik açısından oldukça zengin bir akımdır. İçerisinde barındırdığı zengin kurgularla okuyucuyu sıradanlıktan ve kurallardan kurtarır. Büyülü gerçekçilik akımının tarzı adından da anlaşılacağı üzere yeni bir sanat yaklaşımı değildir; aksine, var olan sanat akımlarının yeniden yorumlanma biçimidir. Hem büyülü hem de gerçek olanı bir arada verir. Çağdaş edebiyat yazarlarından olan Gabriel García Márquez’in eserleri Büyülü Gerçekçilik akımını ilerletmiş ve okuyucuya her defasında yenilikler sunmuştur. Türk Edebiyatı’nda Büyülü Gerçekçilik akımının temsilcisi sayılan Latife Tekin, eserlerinde bu akıma yer vermiştir. Bu çalışmanın amacı Márquez’in Kırmızı Pazartesi ve Tekin’in Sevgili Arsız Ölüm adlı eserlerinde büyülü gerçekçilik akımı özellikleri açısından karşılaştırma yapmak ve isi eser arasında göze çarpan benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarmaktır.Keywords : Büyülü Gerçekçilik, Gabriel García Márquez, Kırmızı Pazartesi, Latife Tekin, Sevgili Arsız Ölüm