- Sinop-e: Turizm Araştırmaları Dergisi
- Cilt: 1 Sayı: 1
- Oyun Temelli Reklamların Turizm Sektöründeki Markaların Farkındalığı Üzerindeki Etkisi
Oyun Temelli Reklamların Turizm Sektöründeki Markaların Farkındalığı Üzerindeki Etkisi
Authors : Gizem Aytekin, Fulden N Küçükergin
Pages : 47-61
View : 110 | Download : 76
Publication Date : 2024-06-30
Article Type : Other
Abstract :Markalar, günümüzün dijital çağında, iletişim kuracakları hedef kitlelere yönelik bir imaj sunmaya büyük önem vermektedir. Ürün ve hizmetlerini tanıtmak ve satışlarını artırmak için reklam faaliyetlerine yatırım yapmaktadırlar. Bu süreçte, markalar çeşitli pazarlama kampanyaları hazırlayarak bunları hem geleneksel hem de dijital medya üzerinden tüketicilerle buluşturmak için önemli maliyetler üstlenmektedirler. Ancak, sürekli reklamlara maruz bırakılan insanların bir süre sonra bu reklamlara karşı ilgisizlik göstermeye başladıkları bilinmektedir. Bu sorunu aşmak ve markanın pazarlama çabalarını canlı tutmak için yenilikçi yaklaşımlar benimsemek gerekmektedir. Reklamların başarısı, hedef kitlenin onayı ve etkileşimi ile mümkündür, bu nedenle markaların bu yönde stratejiler geliştirmeleri önem taşımaktadır. Reklam oyunları (Advergame) gibi yenilikçi yöntemler, oyunların içine yerleştirilen ve hedef kitleyi doğrudan veya dolaylı yoldan çekmek amacıyla tasarlanmıştır. Bu yöntemle, oyun oynamayı tercih eden ve böylece reklama maruz kalan hedef kitle, bilinçli bir şekilde markayla etkileşime girer. Bu bireyler, zamanla belirli bir marka hakkında düşünmeye ve ona ilişkin pozitif veya negatif görüşler oluşturmaya başlar. Bu çalışmanın ana amacı, turizm sektöründe oyun tabanlı reklamların markalar üzerindeki potansiyel etkisinin incelenmesidir. Araştırma, oyun tabanlı reklamcılığın turizm pazarlaması için nasıl kritik bir öneme sahip olduğunu ikincil verilerle analiz ederek göstermektedir. Araştırma sonuçları, yenilikçi pazarlama stratejileri kullanan turizm markalarının daha fazla dikkat çektiğini ve tüketici satın alma kararlarında belirleyici bir faktör olduğunu ortaya koymaktadır.Keywords : Advergame, Turizm, Marka Bilinirliği, Pazarlama, Yapay Zekâ