- Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi
- Vol: 6 Issue: 1
- Gamification in English Language Classrooms: The Case of Kahoot!
Gamification in English Language Classrooms: The Case of Kahoot!
Authors : Ezgi Kiyançiçek, Levent Uzun
Pages : 1-13
View : 12 | Download : 6
Publication Date : 2022-01-01
Article Type : Other
Abstract :Teknoloji, 21. yüzyılda eğitimin bir parçası olmuştur. Özellikle oyunlaştırma ve çevrimiçi oyunlar geleneksel sınıf öğretimine entegre edilmiş ve dil eğitiminde yerlerini bulmuşlardır. Oyunlaştırmanın, öğretmenlerin ve öğrencilerin sınıf gibi oyun dışı ortamlarda kullanılabilecek eğlenceli oyun öğelerine odaklandıkları fırsatlar yarattığı gözlemlenmiştir. Kahoot! birçok öğretmen ve öğrencinin dil öğretme ve öğrenme sürecinde yaygın olarak kullandığı çevrimiçi oyunlaştırma uygulamalarından biridir. Bu derleme makalesi, Kahoot! yardımıyla İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesine odaklanmış ve araştırmacılar Kahoot! etkinliklerinin hem öğretmenler hem de öğrenciler için dil sınıfına getirdiği faydaları ve öğretmenlerin Kahoot! etkinliklerinin farklı amaçlarla nasıl kullanabileceklerini ayrıntılı bir şekilde açıklamışlardır. Ayrıca, araştırmacılar öğretmenlerin öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için Kahoot! kullanarak yapabilecekleri sınıf içi etkinliklerine dair örnekler sunmuşlardır.Keywords : İngilizce öğretimi, Oyunlaştırma, Eğlenceli Eğitim, Teknoloji, Kahoot!