- Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
- Vol: 10 Issue: 1
- HAREKET ALGILAYICI BİLGİSAYAR OYUNLARININ BECERİ ÖĞRETİMİNE ETKİSİ
HAREKET ALGILAYICI BİLGİSAYAR OYUNLARININ BECERİ ÖĞRETİMİNE ETKİSİ
Authors : Murat Eliöz, Vedat Erim, Hamza Küçük, Fatih Karakaş
Pages : 13-18
View : 24 | Download : 5
Publication Date : 2016-04-01
Article Type : Other
Abstract :Bu çalışmanın amacı hareket algılayıcı bilgisayar oyunlarının silah atış becerisine etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmaya 20 kontrol, 20 çalışma grubu olmak üzere 40 erkek ve 15 kontrol 15 de çalışma grubunu oluşturan 30 kadın katılmıştır. Çalışma grubu haftada 3 gün, günde 30-45 dakika bilgisayar oyunu oynamıştır. Yapılan analiz neticesine bütün gruplarda son test sonuçları bakımından anlamlı fark tespit edilmiştir. Bununla birlikte her iki cinsiyette de çalışma gruplarının kontrol gruplarından istatistiki olarak daha yüksek puanlara ulaştığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak bilgisayar destekli hareket algılayıcı oyunların isabet puanlarını arttırdığı bulunmuştur. Bu durum beceri gerektiren durumlarda farklı beceri çalışmalarının olumlu aktarılması olarak yorumlanabilir. Bu çalışma verilerinin sonucuna göre, uzun süreli çalışmalarda ve temel tekniklerin öğretiminde bilgisayar destekli oyun programlarının kullanılmasının faydalı olacağı düşünülmektedir.Keywords : Beceri, Bilgisayar oyunu, Silah atışı