Yok Olan Yazar, Var olan Seyirci: Tim Crouch The Author
Authors : Mesut Günenç
Pages : 45-52
Doi:10.17484/yedi.411895
View : 10 | Download : 4
Publication Date : 2018-07-23
Article Type : Other
Abstract :Yirminci yüzyılın ikinci yarısı, Edward Bond, Mark Ravenhill ve Sarah Kane gibi oyun yazarlarının farklı ve şok edici trajedilerini içeren Suratına Tiyatro döneminin etkisi altındadır. Çağdaş İngiliz oyun yazarlığı bağlamında Martin Crimp, Simon Stephens ve Tim Crouch’un oyunlarıyla sözsel ve politik tiyatro Yirmi Birinci yüzyıl’ın ilk zamanlarında yerini almıştır. Ünü hem Britanya hem de Avrupa’ya yayılan, en önemli çağdaş oyun yazarlarından biri olan Tim Crouch, deneysel ve postdramatik türdeki oyunları ile birlikte çağdaş İngiliz tiyatrosuna çok büyük ölçüde katkı yapar. Bu çalışma, Tim Crouch’un şiddet içeren, şok ve rahatsız edici The Author (Yazar) oyununu çağdaş tiyatroda aktif sorgulama, seyirci katılımı, tepkisi ve sorumluluğu bağlamında ele alır. Oyun, çağdaş performansta ses ve konuşmaların farklı kullanımlarını sorunsallaştırmak için seyirci deneyimi ile ilgili kritik bir bağlantı sunar. Bu çağdaş performans Roland Barthes’ın terminolojisi ve ünlü nitelemesi "Yazarın Ölümü” ne gönderme yaparak seyircinin aktif katılımını amaçlar ve sorumluluğunu anımsatır.Keywords : Tim Crouch, The Author, Yazarın Ölümü