- TRT Akademi
- Vol: 3 Issue: 5
- HANEKE’NİN YEDİNCİ KITA FİLMİNDE KENT BİREYCİLİĞİ VE FİLMİN ROBINSON CRUSOE MİTİ İLE KARŞILAŞTIRMALI...
HANEKE’NİN YEDİNCİ KITA FİLMİNDE KENT BİREYCİLİĞİ VE FİLMİN ROBINSON CRUSOE MİTİ İLE KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZİ
Authors : Berna Sitera Değirmen
Pages : 220-236
View : 9 | Download : 5
Publication Date : 2018-01-15
Article Type : Research
Abstract :Modern bireyciliğin gelişmesinde Batı’nın düşünce geleneği önemli bir rol oynamıştır. Bu geleneğin Rönesans, sanayileşme, on dokuzuncu yüzyılda gelişen kentleşme ve mimari hareket, Protestanlık gibi birçok seküler ve dini kaynakları olmuştur. Güvensizlik ve can sıkıntısı hastalığına yakalanmış bir toplumda insanlar özel alana daha çok önem vererek, kendi kendilerine yeten bireyler olmayı hedeflemişlerdir. Giderek yalnızlaşan ve duyarlılık düzeyi azalan insanlar diğer insanlarla ilişkilerinde ihtiyatla yaklaşmaya başlamışlardır. Bu durum da sahici ilişkilerin oluşmasını engellemiş ve insanları mutsuzlaştırmıştır. Bu çalışmada Avusturya’lı yönetmen Michael Haneke’nin "kent üçlemesi” filmlerinden biri olan Yedinci Kıta filmi bireyciliğin, aile, mahremiyet, din, kent bağlamında tartışılmıştır. Ayrıca filmin bu bağlamları ile birlikte Modern bireyciliğin mitlerinden biri sayılan Robinson Crusoe metni ile karşılaştırmalı bir okuması yapılmıştır. Haneke, bu filminde Batı’nın refah içerisinde yaşayan toplumlarının mutsuz hayatlarından esinlenmiştir. Bu filmden bireyciliğin insanları yalnızlaştırdığı ve duyarlılık düzeylerini azalttığı sonucu çıkarılmıştır.Keywords : Sinema ve Kent, Modern bireycilik, Protestanlık, Mahremiyet, Michael Haneke, Yedinci Kıta