- Sosyoekonomi
- Vol: 30 Issue: 52
- The Effect of Augmented Reality Experience on Loyalty and Purchasing Intent: An Application on the R...
The Effect of Augmented Reality Experience on Loyalty and Purchasing Intent: An Application on the Retail Sector
Authors : Oya Eru, Yusuf Volkan Topuz, Ruziye Cop
Pages : 129-155
Doi:10.17233/sosyoekonomi.2022.02.08
View : 13 | Download : 2
Publication Date : 2022-04-28
Article Type : Research
Abstract :Pazarlama faaliyetlerinde mobil uygulamaların kullanımını popüler hale gelmesiyle birlikte günümüzde birçok perakende işletme, kendi AR uygulamasını piyasaya sürmeye başlamıştır. AR teknolojisinin pazarlama alanına uygulanması oldukça yeni bir sürecin başlangıcını ifade etmektedir. İşletmeler, tüketicilere ulaşabilecekleri interaktif kanallar yarattıklarında, tüketicilerin satın alma karar süreçlerini etkileyebilmektedir. Ayrıca, işletmeler, tüketicilere unutulmaz bir alışveriş deneyimi sağlamayı hedeflemektedir. Buradan yola çıkıldığında çalışmanın araştırma sorusu, "Tüketicilerin yenilikçilikleri ve AR deneyimleri, tüketici sadakatini ve satın alma niyetini nasıl etkileyecektir?” olarak belirlenmiştir. Tüketicilerin yenilikçilik merakı da AR uygulaması kullanım niyetleri üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Dolayısıyla çalışmanın amacı, yenilikçiliğin artırılmış gerçeklik deneyimine ve AR deneyiminin de tüketici sadakatine ve satın alma niyetine etkisini incelenmek olarak belirlenmiştir. Pazarlama faaliyetlerinde AR uygulamalarının öneminin giderek artacağı varsayımından hareketle, AR uygulamalarının tüketici tutum ve davranışları üzerindeki etkilerinin incelenmesinin önem kazandığı söylenebilir. Tüketici davranışları literatüründe artırılmış gerçeklik uygulamalarının etkilerini araştıran çalışmalar oldukça sınırlıdır. Bu durum, çalışmanın özgün değerini göstermektedir. Çalışmada, nicel araştırma tasarımı kullanılmıştır. Bu kapsamda kolayda örneklem yöntemi ile 319 katılımcıdan online anket yoluyla veri toplanmış ve elde edilen yanıtlar çalışmanın amacı doğrultusunda faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli kullanarak incelenmiştir. Sonuçlar yenilikçiliğin ve AR deneyiminin ürün ve eğlence boyutlarını pozitif yönlü etkilediğini, bununla birlikte AR deneyiminin ürün ve eğlence boyutlarının da tüketici sadakatini pozitif yönde etkilediği göstermiştir.Keywords : Pazarlama, Artırılmış Gerçeklik, Yapısal Eşitlik Modeli, Yenilikçilik, Sadakat, Satın Alma Niyeti