- Sahne ve Müzik
- Vol: 9 Issue: 17
- CLAUDE DEBUSSY’NİN "APPARITION" ADLI CHANSON’UNUN ŞAN VE PİYANO TEKNİĞİ AÇISINDAN İNCELENM...
CLAUDE DEBUSSY’NİN "APPARITION" ADLI CHANSON’UNUN ŞAN VE PİYANO TEKNİĞİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
Authors : Funda Yaziksiz, Ayça Yilmaz
Pages : 117-132
View : 77 | Download : 62
Publication Date : 2023-07-19
Article Type : Research Article
Abstract :19. yüzyılın sonlarından 20. yüzyıla uzanan empresyonizm akımı, insanın duygularını ön plana çıkarmayı amaçlamış olan Romantik döneme karşıt olarak doğmuş, bütün sanat dallarını ama en çok da resim sanatını etkilemiştir. Ses ve enstrüman müziğinde empresyonizmin müzikal renk arayışını sonuna kadar kullanan Claude Debussy, ses kullanımında Fransız dilinin özelliklerine bağlı kalmış, şan müziği yazarken biraz konuşma ritmi, biraz melodi anlayışına bağlı kalarak serbest bir oluşum yaratmıştır. Çalışmanın amacı, Claude Debussy’nin, "Apparition” adlı eseri, klasik Lied (Alman halk şarkısı) formu ile olan benzerlik ve farklılıklarına göre incelenmiştir. Bu inceleme, Empresyonizm ile bağıntılı olup, piyano tekniği ve şan açısından ele alınmıştır. Piyanist açısından teknik gerekliliklere ilaveten, şarkıcı açısından da şan tekniği ve yoruma dayalı incelemeler ve öneriler ifade edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda, piyanist ve şarkıcının Claude Debussy’nin "Apparition” adlı Chanson’unu icra ederken dikkat etmesi gereken teorik, müzikal, teknik ve yoruma dayalı gereklilikler belirtilmiştir. Elde edilen bu bilgilerin icra esnasında yorumculara fayda sağlayacağı düşünülerek, önerilerde bulunulmuştur. Çalışma iki bölümden oluşmakta olup, ilk bölümde şan, ikinci bölümde ise, piyano tekniği açısından incelemelerde bulunulmuştur.Keywords : Claude Debussy, Şan Tekniği, Piyano Eşliği, Empresyonizm, Chanson