Hayvan-Oluş’tan Makine-Oluş’a King Kong
Authors : Süleyman Duyar
Pages : 94-110
View : 7 | Download : 4
Publication Date : 2017-12-27
Article Type : Research
Abstract :Hollywood sinemasının şimdiye kadar ürettiği en tanınmış karakterlerden biri olan King Kong aynı zamanda kitle kültürü ve sinema ile özdeşleşmiş bir figürdür. King Kong’un farklı versiyonlarına gösterilen akademik ilgi çerçevesinde çalışmamız, 2017 tarihli ‘King Kong Kafatası Adası’ filmini Deleuzian bir okumaya tabi tutmayı amaçlamaktadır. Deleuze ve Guattari’nin hayvan-oluş kavramının anlaşılması sinematik imajların gerçeklikle olan ilişkisini çözümlemek, hayvan olgusunun ne olduğu hakkındaki sınırları belirleyen ve bugüne değin kabul ettiğimiz statik fikir ve alışkanlıkları tekrar gözden geçirip reforma tabi tutmak açısından gereklidir. Çalışma, hayvan-oluş dinamiklerinin kaynağı hakkında düşünürken, King Kong figürü ile bazı sorulara yanıt aramaktadır: Sinematik hayvana bakarken nereye konumlanırız? Çağımızda insan fiziksel ve uzamsal olarak tam anlamıyla nerede durmaktadır? Hayvanlar, onlar üzerindeki kontrolümüz açısından bugün hangi konumdadır? Kendi kültürel çerçevelerimizle hayvanlara bakmaya çalıştığımızda neye dönüşürler? Hepsinden önemlisi neden hayvanlara bakıyoruz ve onlarda neyi görmeyi umuyoruz? Bu soruların cevapları makalenin metodolojik çerçevesine uygun olarak Deleuze Guattari’nin fikirleri üzerinden ve King Kong’u oluşturan çağa özgü düşünsel ve sosyo-ekonomik faktörler göz önünde bulundurularak tartışılacaktır.Keywords : Deleuze, Becoming-Animal, King Kong, Sinema’da Hayvan