- Balkan Müzik ve Sanat Dergisi
- Vol: 2 Issue: 2
- HENRI VIEUXTEMPS’IN OP.16 KONSER ETÜTLERİ NO.1’DE KULLANILAN SAĞ VE SOL EL TEKNİKLERİ
HENRI VIEUXTEMPS’IN OP.16 KONSER ETÜTLERİ NO.1’DE KULLANILAN SAĞ VE SOL EL TEKNİKLERİ
Authors : Şeniz AYBULUS
Pages : 1-12
Doi:10.47956/bmsd.805566
View : 7 | Download : 2
Publication Date : 2020-10-15
Article Type : Other
Abstract :18. yüzyılın son çeyreğinde Niccolo Paganini ile başladığı kabul edilen "virtüöz kemancı-besteci” anlayışı kısa sürede başta Fransa, Almanya ve Rusya olmak üzere Avrupa’nın her yerinde kabul görmüştür. Bu anlayışı kabul eden kemancı-besteciler 19. yüzyıl boyunca bir yandan keman müziğinin devamlılığını sağlarken, diğer yandan teknik becerilerini geliştirmeye odaklanmışlardır. Bu gelişim zamanla bir gelenek haline gelmiş ve hemen her kemancı-besteci solo keman için teknik seviyeleri zorlayacak ölçüde etüt veya kapris dizileri yazmaya başlamışlardır. Henri Vieuxtemps’ın Op.16 Konser Etütleri sözü edilen bu anlayışın en önemli örneklerinden biridir. Bu çalışmada dünyaca ünlü kemancı-besteci Henri Vieuxtemps’ın ileri düzey keman eğitiminde oldukça önemli bir yeri olan Op.16 Konser Etütleri No.1 teknik açıdan incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bilgi ve bulguların yalnızca eğitim süreci için değil, eserin çalımında da yol gösterici olması öngörülmektedir.Keywords : Vieuxtemps, Keman, Etüt