- Balkan Müzik ve Sanat Dergisi
- Vol: 2 Issue: 2
- CLARA SCHUMANN VE OP.21 3 ROMANS'IN FORM, TEKNİK VE MÜZİKAL ANALİZİ
CLARA SCHUMANN VE OP.21 3 ROMANS'IN FORM, TEKNİK VE MÜZİKAL ANALİZİ
Authors : Emine Bilir Eyüpoğlu
Pages : 47-66
Doi:10.47956/bmsd.773432
View : 8 | Download : 2
Publication Date : 2020-10-15
Article Type : Other
Abstract :Bu makalede Romantik Dönemin önemli besteci, öğretmen ve konser piyanisti Clara Schumann’ın müzikal ifadesine değinilmiştir. Robert Schumann ile evliliğinin öncesinde Clara Josephine Wieck adı ile de ün yapmış, dönemin piyano konserlerinin format ve repertuarına öncülük etmiştir. Bu çalışmada, Clara Schumann’ın bestecilik ve icracılık yönleri değerlendirilmiş, piyano literatürüne kazandırdığı eserleri, tekniği ve şiirsel anlatımı üzerine odaklanılmıştır. Bu çalışma aynı zamanda 19. yüzyılın başlarında Avrupa’da şekillenen toplumsal ve müzikal değişime, kadın besteci ve sanatçılara, piyanonun yaygınlaşması ve romantik dönemin ortaya çıkardığı müzik formlarına da odaklanmıştır. İcracı perspektifinden bakılarak op.21 Üç Romance form, armonik, melodik ve ritmik, teknik, müzikal açılardan irdelenmiş ve piyanistik açıdan kazanımları değerlendirilmiştir. Makalede nitel araştırma yöntemlerinden literatür tarama, nota arşivleri, metin ve nota analizi yöntemleri kullanılmıştır. Bu araştırmada, bestecinin piyano edebiyatına bırakmış olduğu bu önemli eserin akademisyen ve öğrenciler tarafından daha bilinçli yorumlanması; müzikal ve teknik gelişime fayda sağlaması ve müzisyenlere yol göstermesi amaç edinilmiştir.Keywords : Romantik dönem, clara schumann, romance, piyano