Postmodernizmi Wong Kar-Wai’den İzlemek: The Grandmaster 2013 Örneği
Authors : Haşim Demirtaş
Pages : 111-135
View : 9 | Download : 7
Publication Date : 2016-01-01
Article Type : Research
Abstract :Postmodernizm kavramına kadar olan süreçte geleneksel ve modern anlatılar üzerinden öykü anlatan sinema, 1980’li yıllar ile birlikte postmodern anlatıya kavuşmuştur. Özgün biçemlerin olmadığı bu yeni anlatıya, pastiş ve parodi egemendir. Shangay’lı yönetmen Won Kar-Wai’nin filmolojisi incelendiğinde, her filmde yönetmenin karakteri hissedilmektedir. Film kahramanları, filmlerarası bir evrende yaşamakta; filmin görsel dünyasını oluşturan renkleri, kamera açıları ve konumları Kar-Wai’nin bir "imza”sıymış gibi kendini tekrar etmesi ile karşılaşılmaktadır. Ancak postmodernizm’in temel dayanaklarından biri olan "ödünç alma”, tıpkı Kar-Wai’nin filmlerinde kameranın bir duvarın arkasına gizlenişi gibi film içinde yerleşmiştir. Bu çalışma da Wong KarWai’nin The Grandmaster 2013 filmindeki postmodern unsurları ortaya çıkarmayı amaçlamaktadırKeywords : Postmodernizm, Sinema, Wong Kar Wai, The Grandmaster