- Kurgu
- Vol: 26 Issue: 3
- VİDEO OYUN ÇALIŞMALARININ GELECEĞİ: OYUNCU MERKEZLİ VE KULLANICI DENEYİMİ ODAKLI YAKLAŞIMLA...
VİDEO OYUN ÇALIŞMALARININ GELECEĞİ: OYUNCU MERKEZLİ VE KULLANICI DENEYİMİ ODAKLI YAKLAŞIMLAR
Authors : Haluk Birsen, Mehmet Emin Yildiz
Pages : 268-283
View : 19 | Download : 5
Publication Date : 2018-10-01
Article Type : Research
Abstract :Son otuz yılda yükselişe geçen video oyun çalışmalarına bakıldığında, alanda akademik olarak geniş bir çeşitlilik göze çarpmaktadır. Ne var ki, bu geniş ilginin yanında oyuncu merkezli ve kullanıcı deneyimi odaklı çözümlemelerin yetersizliği dikkat çekmektedir. Öte yandan son yıllarda bu tablonun değişmeye başladığını ifade etmek olanaklıdır. Video oyun çalışmaları içerisinde kullanıcıyı merkeze alan çalışmaların sayısı giderek artmaktadır. Farklı disiplinlerden beslenen kullanıcı deneyimi araştırmaları, video oyun çalışmalarında yükselen bir eğriyi temsil eder hale gelmiştir. Kuşkusuz bunda video oyun endüstrisinin öncülüğü önemli rol oynamaktadır. Kullanıcı deneyimlerine yönelik akademik ve sektörel ilginin artışı sonucu kullanıcı deneyimlerine ilişkin çok sayıda model, kavram ve çerçevenin geliştirilmesine neden olmuştur. Çalışmanın konusunu söz konusu model, konsept ve çerçevelerin betimlenmesi oluşturmaktadır. Literatür taraması ile video oyunlarda kullanıcı deneyimleri çalışmalarının betimlendiği çalışmada, oyuncu-merkezli ve kullanıcı deneyimine odaklanan yaklaşımlar özetlenmiş ve video oyun çalışmalarının geleceği adına sunduğu olanaklar değerlendirilmiştir.Keywords : Video Oyun, Dijital Oyun, Kullanıcı Deneyimleri, Oyun Tasarımı