- Kültür ve İletişim
- Vol: 19 Issue: 2
- Commercial Concerns In Wong Kar Wai Cinema and The Analysis of The Grand Master 2013 Movie In The Co...
Commercial Concerns In Wong Kar Wai Cinema and The Analysis of The Grand Master 2013 Movie In The Context of Auteur Criticism
Authors : Barış Tolga Ekinci
Pages : 144-145
View : 11 | Download : 5
Publication Date : 2016-12-01
Article Type : Other
Abstract :Bu çalışmada Wong Kar Wai’nin Büyük Usta 2013 filmi incelenecektir. Wong Kar Wai, Hong Kong Sineması’nda auteur olarak anılır. Genel olarak Hong Kong Sineması, "Kung-fu” filmlerinin üretildiği bir "kültür” fabrikası olarak görülür. Bu sinemada her yıl pek çok aksiyon filmi üretilmektedir. Nitekim Wong Kar Wai’nin filmografisinde geleneksel Hong Kong Sineması ile doğrudan bağlantılı iki film bulunmaktadır: Zamanın Külleri 1994 ve Büyük Usta. Çalışmada, geleneksel "Kung-fu” anlatılarından biri olan "Ip Man filmleri” ele alınacak ve daha sonra Wong Kar Wai Sineması bağlamında Büyük Usta filmi incelenecektir. Araştırmada, "sanat” filmleri ile popüler kültür ürünleri arasında kurulan ilişki ortaya konmaya çalışılmıştır. ÇaŞdaş sinemada bireysel bakış açısı auteur kuramına dayandırılır. Auteur kuramı, "sanat sineması” için belirleyici bir unsur olarak görülmektedir. Ancak, ticari sinemada da auteur olarak anılan pek çok yönetmen bulunmaktadır: Alfred Hitchcock ve Howard Hawks gibi. Nitekim auteur yönetmeni etkileyen toplumsal ve kültürel koşullar vardır ve film kültürel bir üründür. Bu bağlamda çalışmada, auteur kavramına getirilen farklı eleştiriler bir başlık altında özetlenmiş ve yönetmenle birlikte filmleri de ele alınmıştır. Analiz bölümünde Büyük Usta filmi, yönetmenin farklı filmlerinde görülebilen anlam ilişkileri baŞlamında incelenmiştir. Sonuç bölümünde bu veriler, geleneksel Ip Man anlatıları ile karşılaştırılarak değerlendirilmektedir.Keywords : Büyük Usta, Wong Kar Wai, Hong Kong Sineması, Ip Man, Auteur eleştirisi.