- Konservatoryum
- Vol: 6 Issue: 2
- Rimski-Korsakov’un Şehrazat Senfonik Süiti’ndeki Fagot Sololarının İncelenmesi
Rimski-Korsakov’un Şehrazat Senfonik Süiti’ndeki Fagot Sololarının İncelenmesi
Authors : Emre Hopa
Pages : 105-116
View : 9 | Download : 1
Publication Date : 2020-01-07
Article Type : Research
Abstract :Ulusal Rus müziğinin önde gelen bestecilerinden biri olan Rimski-Korsakov (18441908) öğretmen, editör ve teorisyen kimliği ile de müzik dünyasında yerini almış ünlü bestecilerden biridir. Rus beşlerinin en verimli ve çok yönlü üyelerinden birisi olarak bilinen Korsakov, Rus halk müziğine bağlılığı, eserlerinde doğu ezgilerini kullanması ve kendine özgü orkestrasyon tekniği ile öne çıkmıştır. 1888 yılında bestelediği Şehrazat adlı senfonik süiti (Op.35) konusunu "Binbir Gece Masalları”ndan almaktadır. Eser, çerçeve hikâye olarak bilinen hikâye içinde hikâyeler şeklinde sunulmaktadır. Şehrazat’ın Sultan Şehriyar’a karşı stratejik oyunları ve bin bir gece boyunca süren hikâyesi anlatılmaktadır. Eserin ikinci bölümünde yer alan fagot soloları, ulusal ve uluslararası orkestra sınavlarında karşılaşılan en önemli eserlerden biri olma niteliği taşır. Soloların doğru bir biçimde yorumlanması bilgi birikimini, müzikaliteyi ve teknik beceriyi gerektirir. Bu çalışmanın amacı, Rimski-Korsakov’un Şehrazat adlı Senfonik Süiti hakkında genel bir bilgi verilmesi, fagot sololarının incelenmesi ve bu soloların yorumlanmasında karşılaşılan teknik ve müzikal zorluklar için çözüm önerilerinde bulunmaktır. Bu araştırma, Rimski-Korsakov’un Şehrazat adlı Senfonik Süiti hakkında literatür taraması yapılan nitel bir araştırmadır.Keywords : Rimsky-Korsakov, Şehrazat, Fagot