- Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Vol: 11 Issue: 19
- DIE NEUE FORM DES KRIMINALROMANS AM BEISPIEL VON LUISE RINSERS KRIMINALROMAN "SÜNDENBOCK"
DIE NEUE FORM DES KRIMINALROMANS AM BEISPIEL VON LUISE RINSERS KRIMINALROMAN "SÜNDENBOCK"
Authors : Sabri Eyigün
Pages : 175-184
View : 14 | Download : 5
Publication Date : 2008-06-01
Article Type : Research
Abstract :Araştırmanın Temelleri: Romanın bir alt türü olan krıminal roman, trivial edebiyat olarak bilinen yığın edebiyatının en çok okunan türüdür. Buna karşın edebiyat kamuoyunda genelde edebi kalitesi düşük olduğu için itibar görmez. Geleneksel krıminal romanın bu imajını değiştirmek için, 1930’lardan sonra bu türe sosyal-politik bir boyut kazandırılmaya çalışıldı. Bu süreç içinde, sosyal, politik, teolojik, ahlaki, feminist öğeler bu tür içinde yoğun bir biçimde kullanılmaya başlanıldı. Ve böylece yeni bir kuram doğmuş oldu. Luise Rinser’in Sündenbock adlı romanı işte bu tür krıminal roman biçimine iyi bir örnektir. Araştırmanın Amacı: Bu çalışma, yukarıda adı geçen kuramdan yola çıkarak, Luise Rinser’in ‘Sündenbock’ romanını kriminal roman türü açısından incelemeyi ve romanı toplumsaleleştirel bakış açısıyla yorumlamayı amaçlamaktadır. Veri Kaynakları: Bu çalışmada başta Luise Rinser’in "Sündenbock"romanı kaynak olarak kullanılmıştır. Ayrıca kriminal Roman türü üzerine yapılan kuramsal çalışmalar, Luise Rinser üzerine yapılan yayınlar ve politik edebiyat üzerine yapılan çalışmalar kaynak olarak kullanılmıştır. Ana Tartışma: Almanya Edebiyatında İkinci Dünya savaşından sonra, krıminal roman türü değişime uğradı. Bu süreçte her türlü politik ve sosyal konu edebiyata taşındı. Luise Rinser bu değişimi Krıminal roman türünde gerçekleştirenlerin öncüsü konumundadır. Sonuç: Luise Rinser’in söz konusu romanı, krıminal roman türüne yeni bir soluk getirdiği, türün sınırlarını genişlettiği gibi, sosyal ve politik konulardan uzak duran Alman edebiyatında da bir dönüşüme neden olmuşturKeywords : Krıminal Roman, Luise Rinser’in ‘Sündenbock’ romanı, Yığın Edebiyatı, Toplumsal-Eleştirel Bakış Açısı, Kötülüğün Gücü