- Selçuk İletişim
- Vol: 6 Issue: 1
- BİR ÜÇLEMEYİ, ‘MODERN – GELENEKSEL VE KADIN - ERKEK’ KARŞITLIĞINDA YENİDEN OKUMAK: GELİN, DÜĞÜN, DİY...
BİR ÜÇLEMEYİ, ‘MODERN – GELENEKSEL VE KADIN - ERKEK’ KARŞITLIĞINDA YENİDEN OKUMAK: GELİN, DÜĞÜN, DİYET
Authors : Defne Çöloğlu
Pages : 144-153
View : 7 | Download : 3
Publication Date : 2013-11-19
Article Type : Research
Abstract :Lütfi Akad'ın yönettiği "Gelin” (1973), "Düğün” (1974) ve "Diyet” (1974) filmleri, göç konusunu inceleyen bir üçlemedir. Üçleme aynı zamanda göç sorununun beraberinde getirdiği modern-geleneksel karşıtlığı açısından da önemli göstergeleri barındırmaktadır. Geleneksel toplumsal yapıda kadın ve erkeğin birbirine karşıt konumları modernlik ve geleneksellik karşıtlığında da paralel bir şekilde gitmektedir. Üçlemede, filmlerin baş kadın karakterleri göç ettikleri büyük şehirde geçerli olan modern hayatın çeşitli kural ve kurumlarını rasyonel düşüncenin bir gereği olarak hayata geçirip modernizm ile birlikte modern düşünceyi temsil ederken; erkek karakterler bu kurumlara karşı çıkarak, bu kurumların karşısına koydukları düşünce yapıları ile geleneksel düşünceyi temsil etmektedirler.Keywords : Gelin, Düğün, Diyet, Lütfi Akad, göç, kadın, erkek, modern, geleneksel