- Uluslararası Sosyal Bilimler ve Sanat Araştırmaları
- Vol: 1 Issue: 2
- MODERN TOPLUM VE ŞİDDET İLİŞKİSİ: TESADÜFİ BİR KRONOLOJİNİN 71 PARÇASI FİLMİNİN SOSYOLOJİK OKUMASI...
MODERN TOPLUM VE ŞİDDET İLİŞKİSİ: TESADÜFİ BİR KRONOLOJİNİN 71 PARÇASI FİLMİNİN SOSYOLOJİK OKUMASI
Authors : Elvan Şenkayalar, Izlem Kanli
Pages : 73-94
Doi:10.32955/neuissar202212570
View : 7 | Download : 3
Publication Date : 2022-07-22
Article Type : Research
Abstract :Modernleşmenin sunduğu konformist yaşam tarzı içerisinde her şeye sahip olan bireyler duygudan ve duyarlılıktan uzaklaşmakta, gündelik yaşam içerisindeki değerleri ve anlamı yitirmektedirler. Kapitalist sistem içinde durmadan çalışan, durmadan tüketen, sürekli medyanın ve televizyonun şiddetine maruz kalan, pratikleri mekanikleşerek rutin ve monoton hale gelen yaşamda bireyselleşen insanlar, birbirlerinden uzaklaşıp iletişimsizlik ve yalnızlık içinde gündelik rutinlerini devam ettirmektedirler. Bireysel boyutta bir bunalım olarak açığa çıkan bu çöküntü toplumsal bir çöküntüye yansıyarak, modern toplumlarda nedensiz gibi görünen şiddet olgusu aslında toplumsal bir erozyonun parçası haline gelmektedir. Bu bağlamda modern toplumların sorunlarına, sancılarına değinen Avusturya’lı yönetmen Michael Haneke, filmleri aracılığıyla toplumsal yozlaşmanın, modern yaşam içerisindeki mutsuzluk ve umutsuzluğun boyutlarıyla izleyicileri en gerçekçi bir şekilde yüzleştirmektedir. Bu çalışmada Micheal Haneke’nin "Tesadüfi Bir Kronolojinin 71 Parçası” filmini yalnızlık, iletişimsizlik ve yabancılaşma kavramları üzerinden sosyolojik okuma yapılarak, şiddetin modern toplumların sosyal yapısı içindeki yerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.Keywords : Modernleşme, Modern toplum, Şiddet, Michael Haneke, Sinema, Temsil