Şems Tebrizi'nin Sonelerindeki mesel
Authors : Chnour Borhani
Pages : 1-8
View : 15 | Download : 6
Publication Date : 2022-10-30
Article Type : Other
Abstract :Alegori, farklı biçim ve türlere sahip dolaylı veya metaforik bir ifade biçimidir. Alegori kısa veya genişletilmiş bir biçimde olabilir; çünkü bazen bir şiirdeki birkaç kıta veya dizeyle sınırlıdır veya bir edebi eser boyunca uzanır, bu durumda anlatı alegorisi denir. . Anlatı alegorisi, açık veya literal ve zımni veya yan anlam olmak üzere iki düzeyi olan bir anlatım türüdür ve gerçek ve açık anlamın arkasında, anlatımın gerçek ve asıl amacı olan zımni veya ikinci bir anlam vardır. Anlatı alegorisi biçim ve yapı bakımından masal alegorisi ve benzetme alegorisi olmak üzere ikiye ayrılır. Mesel kahramanları insan karakterleridir ve yapısı ahlaki niyetleri pekiştirmek ve onaylamak içindir. Mevlana'nın sonelerdeki girişimleri arasında bu tür alegori kullanımı yer almaktadır. Mevlana bu alegorileri mistik-ahlaki konuları nesneleştirmek, teorik ve dini kavramları ve kişisel mistik deneyimleri genişletmek için kullandı. Bu alegorilerde rivâyetin ifade edilmesinden maksat, sadece rivâyeti anlatmak değil, önceki veya sonraki âyetlerde zikredilen hal ve durumu açıklamak ve vurgulamaktır. anlam taşıyan. Bu alegorilerin sayısı 31'dir ve içinde üç karakter kategorisi vardır: A. Sofya'nın dini şahsiyetleri ve büyükleri, B. Kahramanları tarihi şahsiyetler olan alegoriler veya hikayelerin kendileri tarihsel kökenleri olan alegoriler, C. Kahramanları argo karakterler olan alegoriler .Keywords : Şems Tebrizi, Mevlana, anlatı alegori, kıssa