- Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi
- Issue: 24 Special Issue
- Karadeniz Turizminin Geliştirilmesi Amacıyla Amasra’nın Oyun Tabanlı Dijitalleştirilmesi
Karadeniz Turizminin Geliştirilmesi Amacıyla Amasra’nın Oyun Tabanlı Dijitalleştirilmesi
Authors : Cahit Burak Büyüktümtürk, Enes Durmuş, Ersin Alaybeyoğlu
Pages : 30-34
Doi:10.31590/ejosat.899386
View : 17 | Download : 3
Publication Date : 2021-04-15
Article Type : Research
Abstract :Bu çalışmada tarihi Amasra ilçesinin üç boyutlu modeli oluşturulmuştur. Oluşturulan bu model üzerine hikaye tabanlı oyun geliştirilmiştir. Tasarlanan oyunda karakter birinci kişi gözünden Amasra otogarından başlayarak ilçenin kültürel alanlarını ziyaret edebilmektedir. Oyunun kurgusunda karakter ziyaret mekanlarını, tamamlaması gereken görevleri gerçekleştirerek gezebilmektedir. Çalışmada, Amasra’nın turistik mekanları Blender ve Unity’nin açık kaynak olarak sağlamış olduğu modeller kullanılarak dijitalleştirilmiştir. Amasra’nın dijitalleştirilmiş mekanları üzerine kurgulu hikaye tabanlı oyun yardımıyla, Karadeniz’in kültürel mirasının uluslararası turizmine kazandırılması hedeflenmektedir.Keywords : Reklam oyunu, Dijitalleştirme, Benzetim, FPS, Turizm