- Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi
- Vol: 8 Issue: 23
- A REREADING OF ANTHONY NEILSON’S THE CENSOR IN THE LIGHT OF ZYGMUNT BAUMAN’S MORAL SOCIOLOGY
A REREADING OF ANTHONY NEILSON’S THE CENSOR IN THE LIGHT OF ZYGMUNT BAUMAN’S MORAL SOCIOLOGY
Authors : Kağan Kaya, Sedat Bay
Pages : 1-19
Doi:10.33692/avrasyad.730228
View : 13 | Download : 2
Publication Date : 2020-09-15
Article Type : Research
Abstract :Yeni Yazın, Yüze Vurumcu Tiyatro, yükselen erkeklik, grunge, çılgın sahne ve hip-hop doksanlarda müzik, edebiyat ve drama dünyasına hâkim oldu. Doksanlar yalnızca siyasi dünyada ve televizyonlarda değil, aynı zamanda tiyatro sahnelerinde de cinsel konulara ulaşılabileceğini gösterdi. Eserleri eleştirel anlamda Yüze Vurumcu Tiyatro olarak tanımlanan tiyatro ile ilişkilendirilen Anthony Neilson, Sansürcü isimli oyununu 1997’de sahneye koydu. Sansürcü, oyun yazarı ve yönetmen Anthony Neilson’un ilk deneyimsel oyunu değildir; ancak, kötü ünlü pornografik sahnesi ile cinsel travma, sevgi, kayıp ve ölüm konularına odaklı teması sayesinde en sansasyonel ve tabuları yıkan eseridir. Anthony Neilson’un dramaturgisi ve Postmodernizm arasındaki ilişkiye odaklanan çalışmaların sınırlı olduğu bir gerçektir. Bu nedenle, bu çalışma, Neilson'un Sansürcü’sünü, Zygmunt Bauman’ın görüşleri aracılığıyla postmodern durumu analiz etmeyi öngören, Neilson'un çalışmasındaki postmodern unsurları ve oyunun özelliklerini ahlaki bir bakış açıyla görülmesini sağlayacak olan yeni bir perspektiften keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bunu yapmak için, ilk olarak analizini oyun yazarının Yüze Vurumcu Tiyatrosunu Sansürcü aracılığıyla keşfetmekle sınırlar. İkincisi, Polonyalı sosyolog Zygmunt Bauman'ın ahlak konusundaki görüşlerini sunduktan sonra, Zygmunt Bauman'ın ahlak sosyolojisindeki postmodern sıradan bireyi ve onun ahlaki ve etik durumunu izleyerek Sansürcü’deki akışkanlık kavramının arkasındaki akışkan ahlakı analiz eder.Keywords : Anthony Neilson, Deneyimsel Tiyatro, Ahlak Sosyolojisi, Postmodernizm, Sansürcü