ДИНИЙ ОҚИМЛАР ВА ТУРКИЙ ЁЗМА АДАБИЁТ
Authors : Nasimhon Rahmonov
Pages : 28-34
View : 10 | Download : 4
Publication Date : 2018-02-27
Article Type : Research
Abstract :"Oltun Yorig" ("Altın Işık") Avesta ile ilgili IX-X yüzyıllarda Türk halklarının edebi ve kültürel ortamında önemli bir rol oynar. "Oltun Yorig" başlıklı yazılı anıtı mitolojik görüntüleri Zeruana ve Horus ile Avesta anlam ve görüntülerin fonksiyonu hakkında soru işaretleri oluştudu. Yine de, Zerdüştlük ve Budist öğretileri arasındaki uyum, makalede iyi bilinmektedir. Haliç'in tüm tanrıları, efendileri, yardımcı ruhları kendi görevlerine sahiptir. Ancak, Tanrı'nın tüm Tanrılar arasında Yüce Varlık Örneğin Oltun Yorigle ilgili bir yasa iletebilen (yani Buda Khan) tanrıça özü, gerçek rakam olduğu açıktır. "Altın Işık" da ismin Kavsikiya adını nasıl gördüğü ile ilgili görüş ve görüşler vardır. "Altın Işık" da yazarın Avesto'nun mitolojik görüntülerinin nasıl ortaya çıktığıyla ilgili gözlemlerini içerir. "Altın Işık"nin mitolojisinde ikili uzay onu ikinci isim İndra doğumundan sonra başladı gerçeğine odaklanıyor. İndran'ın ana görevi mitolojik dünyadan gerçek bir dünya yaratmaktır. İndra dünyaya karanlığı ve ışığı, gece ve gündüz, hayat ve ölüm, ve ikinci kozmogoni sahne verir. Rigvedada bu gerçekler, mitolojiye dayanan, Avesta ve Rigveda’ya dayalı mitoloji ve mitoloji Avesta, yazar ileriye koyar.Keywords : Moniilik, Budizm, Zerdüştlük, Türler, Eski Türk Dili, Kozmogonik mitolojisi