- Asya Studies
- Vol: 5 Issue: 18
- ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KORONAVİRÜS SALGINI SÜRECİNDEKİ DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIKLARININ İNCELENMESİ...
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KORONAVİRÜS SALGINI SÜRECİNDEKİ DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIKLARININ İNCELENMESİ
Authors : Abdulhakim Öztekin, Nihat Kavan, Metin Dündar, Idris Meriç
Pages : 109-119
Doi:10.31455/asya.990464
View : 15 | Download : 5
Publication Date : 2021-12-31
Article Type : Research
Abstract :Teknolojideki gelişmeler beraberinde insanların oyun algısını değiştirmekte ve insanlar üzerinde çeşitli bağımlılıklar yaratmaktadır. Dijital oyunlarda bağımlılık düzeyinin artması ile birlikte dijital oyun bağımlılık düzeylerinin incelenmesi önem arz etmektedir. Bu araştırmada, koronavirüs küresel salgını sürecinde üniversite öğrencilerinin dijital oyun bağımlılık düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma verileri nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın evrenini Mardin Artuklu Üniversitesinde öğrenim görmekte olan ön lisans ve lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 73’ü kadın, 54’ü erkek olmak üzere 127 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada Türkçeye uyarlaması yapılmış olan Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği kullanılmış ve ölçek formu katılımcılara çevrim içi ortamda sunulmuştur. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 25.00 paket programı kullanılmış olup kullanılan istatistiksel işlemlerde t testi, tek yönlü varyans analizi, standart sapma, ortalama gibi analizler kullanılmıştır. Ulaşılan verilerle yapılan analizler sonucunda koronavirüs küresel salgını sürecinde üniversite öğrenimine devam eden öğrencilerin dijital oyun bağımlılık düzeylerinde oynanan dijital oyun türü, kullanılan cihaz türü, bağımlılık yapıcı madde kullanımı, akademik başarı düzeyi değişkenlerine ilişkin istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Buna karşın incelenen diğer değişkenler olan fiziksel etkinliklere katılma durumu, bulunulan sınıf düzeyi, bulunulan yaş aralıkları, kullanılan internet türü değişkenlerine ilişkin istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığa ulaşılamamıştır.Keywords : Bağımlılık, Teknoloji, Dijital Oyun, Koronavirüs, Üniversite Öğrencileri