"KARANLIK DÖNEM"İN AYDINLIĞI ve FRİG SANATININ "ANADOLULUĞU" ÜZERİNE
Authors : Fahri Işik
Pages : 19-33
Doi:10.1501/andl_0000000286
View : 7 | Download : 4
Publication Date : 2003-05-01
Article Type : Research
Abstract :Frig kabartma resimleri üzerine ÖJh LVII, 1986 Beibl. 41-108’de yayınlanan "Die Entstehung der frühen Kybelebilder Phrygiens und ihre Einwirkung auf die ionische Plastik” başlıklı; Frig kaya anıtları üzerine AnatSt XXXVII, 1987, 163-178’de yayınlanan "Zur Entstehung phrygischer Felsdenkmäler” başlıklı; bu iki yazının geniş bir özeti olarak TürkAD XXVIII, 1989, 1-39. yapraklarda yayınlanan ”Batı Uygarlığının Kökeni. Erken Demirçağ Doğu-Batı Kültür Sanat İlişkilerinde Anadolu” başlıklı; ve de Frig pişmiş toprak mimari kaplama levhaları üzerine AnatSt XLI, 1991, 63-86’da yayınlanan "Zur Entstehung der tönernen Verkleidungsplatten in Anatolien” başlıklı makalelerimden bu güne çok zaman geçmiş; bu uzun süreç, Frig sanatıyla ilişkin Almanca ve Türkçe olarak, yabancı ve yerli dergilerde ortaya attığım yeni savların "yadsınamadığını” göstermiştir. Çünkü bilimde hem "karşı olamama”, hem de "karşı bir sav yokmuş” gibi eski akımın "izinde olma" tersliğini, yeniliği "onay”dan öte yorumlayabilmenin mümkünü yoktur. Sanki de yeni görüşe karşı suskunluğu bozmak, bir "dogma”ya karşı durmayla eşanlamlıdır; sanki "tabu”dur..Keywords : KARANLIK DÖNEM, FRİG SANATI, ANADOLU