- Amisos
- Vol: 3 Issue: 4
- THE PORTRAYALS OF HORSES, HORSE-RELATED SCENES AND MYTHOLOGICAL CREATURES WITH ELEMENTS OF HORSE’S A...
THE PORTRAYALS OF HORSES, HORSE-RELATED SCENES AND MYTHOLOGICAL CREATURES WITH ELEMENTS OF HORSE’S APPEARANCE IN THE ARTISTIC ICONOGRAPHY OF URARTIAN BELTS
Authors : Saak Tarontsi
Pages : 201-244
View : 13 | Download : 5
Publication Date : 2018-07-11
Article Type : Research
Abstract :"Urartu kemerlerinin sanatsal ikonografisinde atların görünüşü ile atların, atla ilgili sahnelerin ve mitolojik yaratıkların tasvirleri” başlıklı bu tanrıçası, Urartu kemerlerinin ikonografisinde ortaya çıkan hayvan kişiliğine adanmış monografik yazılar dizisi. Üçüncü en önemli hayvansal urartu toplumuyla ilgili olarak atağa tamamen adanmış olan bu makale, antik urartların geleneksel, kültürel ve ibadet eden bağlarının arkasındaki kökleri Kutsal Hayvanlara, yakın geçmişte miras kalanlara benzer şekilde ortaya çıkarmaya yönelik bir dizi çalışmayı sürdürmektedir. Urartu kemerlerinde aslan ve boğaların ikonografik resimlerinin en kapsamlı araştırması. Urartu kemerlerinde atların görünüşüne adanmış olan bu makalede, prensipte öncekilerle çok şey paylaşılmasına rağmen, bazı temel ve derin farklılıklar vardır. Arkeolojik bakış açısından, aslan ve boğalarla ilgili maddi kültürün herhangi bir delilini tamamen gözden kaçırıyoruz, ama tam tersine, atların konusuna gelince, tüm süreci yapan urartu geçmişinden devasa arkeolojik malzeme mirasımız var. Bu araştırmacının kendine özgü ayırt edici analizleri. Bu nedenle, Urartu'daki at kültürünün arkeo-maddi etkilerini tamamen kapsayan giriş niteliğindeki mini-makale bölümünün tüm makalesinde yer alan önceki iki hayvan kişilik çalışmasının geleneksel formatından sapmaya karar vermemizin bir nedeni budur. Biz onu çağırdık - Bölüm I - Urartu'da (Ön-Makale) at kültürünün arkeolojik malzeme delili ve I. Bölümde, barışçıl inşaat faaliyetleri sırasında birçok savaş ve çok sayıda askeri kampanya boyunca, urartu toplumundaki atların kullanımıyla ilgili olağanüstü ve somut delil davaları, Urartuların kendine özgü at kültürünün eşsiz ve en ilginç örneklerini sunmak. Urartu kemerleri dışındaki atlarla ilgili Urartu kaynakları pek çok etken içerir: gerçek at kalıntıları, atların rolü ile ilgili kaynaklar, urartu savaşları ve siyasetinde süvari ve savaş arabaları, arkeo-malzeme ve yapay malzeme sınıfına göre artefaktın sınıflandırılması ve listesi, at taşıma araçları çeşitleri, atların türlere göre sanatsal temsillerinde at resimli ikonografisi, atlar ve savaş arabalarından kullanılan silah çeşitleri, mühendislik adaylarından savaş arabalarının tipolojik etkileri ve son olarak, fonksiyonel özelliklerin bazı kısa özetlerini içerdi. eski Urartu eyaletinde atlar. Bölüm II - Atların tasvirleri, atla ilgili sahneler ve Urartu bronz kemerlerinin ikonografisinde atların görünüşleri ile mitolojik yaratıklara sahip motifler (Çekirdek Makale), Urartu bronz kemerlerinin ikonografisine adanmıştır - at kültürünün simgesel etkileri, kurnaz sanatsal Urartu bronz kemerlerinin ikonografisinde alegorik konuların temsili ve atların imgelem, imgeler ve sahnelerdeki temsili sunumları. Urartu kuşaklarındaki atların tasvirleri, birbirinden ayrı olarak tasvir edilen ortak hayvanlar, atlar için taslak hayvanlar olarak atlar, savaş arabaları için taslak hayvanlar olarak atlar, bolca ikonografik sahneleri olan atlar dahil olmak üzere, ortak (mitolojik olmayan) bir animalare: Atlarla sahneleri avlayın - atlarla taslak hayvanlar ve at binicileri olarak av sahneleri, savaş arabaları için taslak hayvanlar olarak atlarla av sahneleri ve karma panoramik manzara eşliğinde iki atlı ve savaş arabaları ile karışık av sahneleri; Atlar ile Savaş Sahneleri - taslak hayvanlar ve at binicileri, atlar gibi atlarla oynanabilir sahneler, savaş arabaları için taslak hayvanlar olarak atlarla savaş sahneleri, hem atlılar hem de savaş arabaları ile karışık savaş sahneleri. Daha sonra sıradan standartların dışında atlı atlıların ve kıyafeti ve şenlikli ruh halindeki at binicilerini canlandıran ortak klişelerin dışında, özel sanatsal vurgu ile tasvir edilen atlıların betimlenmesi, Urartu kemerlerinde yaygın (mitolojik olmayan) hayvan olarak atın genel görünümünü tamamlar. Bundan sonra dört ana tipten oluşan mitolojik (sıradan olmayan, kompozit) at yaratıklarının tanımlayıcı karakterizasyonunu izler: Kanatlı Atlar, insanın vücudu ve atın başı olan Mitolojik at yaratıkları, Atın vücudu ile mitolojik at yaratıkları (kısmen veya bütün olarak) ) ve insanın başı, ve Atlar urartu tanrıları ve tanrıları için ayakta platformlar olarak. Makale, bu çalışmaların süreklilik içinde olduğu, yani sonlandırma formülasyonları ile örtüşmediği ve türev sonuç noktalarında sınırlı olmadığı, ancak çalışmaların rasyonel çekirdeğinin ve yukarıda sunulan verilerin analitik olarak kapsanmasının bir parçası olduğu sonucuna varılmıştır. Urartoloji çalışmalarını, görünürdeki başarısı ile sürdürmek ve Urartolojiyi, eski urartu toplumunun temel değerleri ve sevilen prensibi hakkında daha derin bir anlayışa sahip olan temel unsurlarla zenginleştirmek için yeni fırsat türleri.Keywords : Urartu, tunç, kemer, at, sahneler, mitolojik, yaratıklar, öğeleri, görünüm, ikonografi, sanatsal