TASARIMCI MOHAMED SAMİR’İN TİPOGRAFİK AFİŞLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
Authors : Hidayet Irmak Artan
Pages : 101-119
Doi:10.48069/akdenizsanat.814258
View : 9 | Download : 5
Publication Date : 2021-01-30
Article Type : Other
Abstract :Çağdaş tipografik afiş tasarımlarında tipografinin özgün kullanımı oldukça sık görülmeye başlanmıştır. Buna son örneklerden biri Mohamed Samir’in tasarımlarındaki Arap harflerinin kullanımıdır. Afiş tasarımı denince akla ilk gelen illüstrasyon ve yazının oluşturduğu bir kompozisyondur. Ancak günümüzde bu durum farklı bir noktaya gelmiştir. Çağdaş afiş tasarımlarına bakıldığında tipografinin tasarımın bir parçası olarak kullanılmasından çok, tasarımın kendisi olarak kullanıldığı görülmektedir. Fakat bu afişlerin geneli Latin harfleriyle oluşturulmaktadır. Samir’in tasarımlarında Arap harflerini kullanması farklı bir yeniliktir. Bu yeniliğin ise özellikle Batı ve Avrupa’da bilinirliğinin az olması bir problem olarak görülmektedir. Bu makalede, Samir’in tasarımlarının tıpkı Latin tipografik afiş tasarımları gibi etkileyici ve dikkat çekici olabileceğini göstermek amaçlanmıştır. Makale yazım süresince elektronik ve basılı kaynaklar gözden geçirilecek ve önemli noktalara değinilecektir. Sanatçının bazı çalışmaları incelenecek ve değerlendirilecek, çağdaş afiş tasarımına etkisi tartışılacaktır. Sonuç olarak, tipografik afiş tasarımlarının Latin Harfleri ile sınırlı olmadığı gösterilecektir. Latin harfleri dışındaki bir alfabenin kullanımı ile de yaratıcı ve belki de daha etkileyici tipografik afiş tasarımları yapılabileceği ortaya konmuş olacaktır.Keywords : grafik tasarım, Afiş, Tipografi, Arap Alfabesi, Mohamed Samir