- Akademik Sanat
- Vol: 4 Issue: 7
- DİJİTAL ÇAĞDA ÖZEL HAYATIN İFȘASI: SOPHİE CALLE’İN KENDİNE İYİ BAK ESERİ ÖRNEĞİ
DİJİTAL ÇAĞDA ÖZEL HAYATIN İFȘASI: SOPHİE CALLE’İN KENDİNE İYİ BAK ESERİ ÖRNEĞİ
Authors : Aslı Aslan
Pages : 10-25
View : 11 | Download : 6
Publication Date : 2019-06-30
Article Type : Research
Abstract :Geli ș en teknoloji ile ileti ș imin hızlı bir ș ekilde de ğ i ș mesi, günümüzde dijital ça ğ ın imkânları ile tamamen farklı bir ba ğ lama ula ș mı ș tır. Zamana ve mekâna ba ğ lı olmadan kullanım imkânı tanıyan dijital teknolojiler, merkezsiz yapılarıyla ya ș amda kolaylık sa ğ ladı ğ ı gibi, aynı zamanda olu ș turulan sosyal platformlarla ileti ș imin ve bilgi payla ș ımının oda ğ ı olup, günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmi ș tir. Yeni ileti ș im ve bilgi payla ș ma merkezleri her ne kadar kullanıcıların günlük hayattaki eylemlerini ifade etmelerine belirli bir olanak sa ğ lasa da, bu durum aynı zamanda özel hayatın if ș asına da neden olmu ș tur. Toplumun sosyal yapısındaki bu de ğ i ș iklikler genellikle olumsuz yorumlansa da, sanat alanındaki yansımaları; ortak bir platformda toplanma, birlikte projeler gerçekle ș tirme, üretilen eserlerin dijital ortamda payla ș ılması vb. olanaklarla görünür olmu ș tur. Bu makalede, Sophie Calle’in "Kendine İ yi Bak” çalı ș ması, dijital ça ğ da özel hayatın te ș hir edilmesi ba ğ lamında incelenecektir. Calle’in çalı ș ması göz önüne alındı ğ ında; sanatçı, eser ve izleyici arasında kurulan diyalogun, dijital imkânlarla ortak bir projeye dönü ș tü ğ ü ve bu çoklu ortam aracılı ğ ıyla ortaya çıkan kültürel katmanların etkile ș iminin, eserin anlamını antropolojik bir söyleme ta ș ıdı ğ ı görülmü ș tür.Keywords : Sophie Calle, Dijital Çağ, Teşhir, İşbirliği Projesi, Sanat, İfşa