- Atatürk Üniversitesi Kadın Araştırmaları Dergisi
- Vol: 1 Issue: 2
- EURİPİDES’İN "BAKKHALAR" OYUNUNDA KADININ DİONİZİK İMGELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME...
EURİPİDES’İN "BAKKHALAR" OYUNUNDA KADININ DİONİZİK İMGELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
Authors : Gizem Özcan
Pages : 64-69
View : 13 | Download : 4
Publication Date : 2020-01-26
Article Type : Review
Abstract :İnsanlık tarihi bir tür karşıtlar tarihidir. Bu karşıtlıkların temelinde "ölüm-doğum”, "bir-çok”, "dişil-eril” gibi karşıtlıklar yatar. İnsan yaşam boyunca, dünyayı, kendi varlığını ve başka varlıkları anlamlandırma ihtiyacı duymuş olan; ölümün belirsizliği ile yaşamın belirlenmiş yapısı arasındaki gerilimde hayat bulan yegane varlıktır. Yaşamın ikili yapısında sürdürülen bu anlamlandırma gereksinimi tarihin başlangıcından günümüze kadar aktarılan bir bilgi birikimini de bize sunar. İnsan her ne kadar münferit bir yaşam sürse de kendinden önce olan olay ve olguları, bir sonraki nesle aktarma ve dolayısıyla insanlığın devamlılığını sürdürme güdüsü ile doğar. Mitoloji de günümüze kadar süregelen insanlığın zamansızlığında etkinliğini sürdüren bir öğreti olagelmiştir. Mitoloji aynı zamanda simgesel ve imgesel anlatımıyla birlikte, karşıt kutuplar arasında bir köprü görevi de görür. Doğada sabit olan bir şey yoktur. Herakleitos'un da belirttiği gibi, her şey değişim ve dönüşüm halindedir. Var olan her şey bu temel gerilim üzerine kuruludur.Keywords : Bakkhalar, Kadın, Dionysos, Doğa, Tahakküm