- Atatürk İletişim Dergisi
- Issue: 7
- YENİ GERÇEKÇİLİK VE LUCHINO VİSCONTİ: SİNEMA TARİHİNE YENİDEN BAKMAK
YENİ GERÇEKÇİLİK VE LUCHINO VİSCONTİ: SİNEMA TARİHİNE YENİDEN BAKMAK
Authors : Barış Kilinç
Pages : 39-58
View : 14 | Download : 8
Publication Date : 2014-07-07
Article Type : Research
Abstract :Sinema tarihi içinde herhangi bir akım incelendiğinde, onun film dilinin genel evrimi içinde değerlendirilmediği görülür. O akımın kendine özgü içerik ve biçem özelliklerinden söz edilir. Bu genel bakış, çoğu zaman o akımı anlamayı, akımın özelliklerini aşan kimi yönetmenleri ve filmlerini çözümlemeyi zorlaştırır. Ayrıca bu bakış açısı, o akıma ait olduğu söylenen yönetmenleri ve filmlerini sanat ve sinema tarihinin derin birikimi ile okumaya da engel olur. Luchino Visconti için de benzer şeyler geçerlidir. Visconti filmleri ile ‘metinlerarası’ okumayı gerekli kılan ve Yeni Gerçekçiliğin dışına taşan bir yönetmendir. Onun filmografisine tarihsel olarak bakıldığında Jean Renoir’dan Thomas Mann’e, Marksizm’den Marcal Proust ve Gustav Mahler’e, Fransız doğalcılarından romantizme doğru bir evrilme söz konusudur. Bu makalede bu bakış açısına uygun olarak, Visconti ve filmleri konu edilmektedir. Bu makale, nitel ve betimleyici bir biçimle yazılmış, gerekli veriler literatür taraması yöntemi ile elde edilmiştir.Keywords : Yeni Gerçekçilik, Luchino Visconti, Jean Renoir, Thomas Mann, Gustav Mahler, Sinema Tarihi