- Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi
- Cilt: 5 Sayı: 2
- SİNEMAYA UYARLANAN VİDEO OYUNLARI
SİNEMAYA UYARLANAN VİDEO OYUNLARI
Authors : Cumhur Okay Özgör
Pages : 486-497
Doi:10.58608/augsfd.1381482
View : 31 | Download : 65
Publication Date : 2023-12-30
Article Type : Research
Abstract :Video oyunlar, ev eğlencesi olarak yaygınlık kazandığı yıllardan itibaren estetik bir kaygı olarak da gelişim içersine girmiştir. Kamera hareketleri, senaryo, hikaye anlatımı, karakter gelişimi, gibi sinemaya özgü ögeleri ödünç alacaktır. 80’li yıllar, sinemada gişe hasılatı yapan filmlerin video oyunlarına uyarlandığı yıllar olurken, 90’lı yıllarda durum tam tersi olmaya başlayacaktır. Süper Mario Kardeşler (1993), video oyunlardan sinemaya uyarlanan ilk yapım olurken, sinema için de yeni bir yol açılmış olur. Aynı zamanda oyunlar da yıllar geçtikçe sinema sektörüyle boy ölçüşmeye çalışan yapımlar olacaktır. Sinemaya özgü anlatıları benimseyen, farklı kamera açılarıyla estetik dünyalar sunmaya çalışan oyun yönetmenleri, sanatsal olanı yakalamaya çabalayacaktır. Günümüzde sanal oyuncular filmlerde yer almış, Hollywood yıldızları, gerek seslendirme, gerekse modelleme olarak yüzleri video oyunlarına aktarılan yıldızlar olacaktır. CGI efektleri, neon ışıklar, video oyunların bütün nimetlerini sinemaya taşıyan yeni mecralar olacaktır.Keywords : Video oyunlar, piksel, konsol, sinema, adaptasyon