- Zeki Sistemler Teori ve Uygulamaları Dergisi
- Cilt: 6 Sayı: 2
- Makine Öğrenmesi Teknikleri ile Counter-Strike: Global Offensive Raunt Sonuçlarının Tahminlenmesi...
Makine Öğrenmesi Teknikleri ile Counter-Strike: Global Offensive Raunt Sonuçlarının Tahminlenmesi
Authors : Vahid Sinap
Pages : 119-129
Doi:10.38016/jista.1235031
View : 68 | Download : 59
Publication Date : 2023-09-23
Article Type : Research
Abstract :Kamuya açık şekilde sunulan yapılandırılmış ve yapılandırılmamış büyük miktarlardaki verilerle birlikte Espor tahminlemeleri üzerine yapılan çalışmalar her geçen gün artmaktadır. Espor etkinliklerine yönelik tahminleme çalışmaları insan faktöründen büyük ölçüde etkilense de doğru çıktılara ulaşmada önemli birçok parametre sunan yapısıyla tahminlemelerin başarısını artırmaktadır. Bu bağlamda modellerin nasıl oluşturulacağı ve hangi makine öğrenmesi algoritmalarının seçileceği önem taşımaktadır. Bu çalışmada, Counter- Strike: Global Offensive adlı çevrimiçi oyundaki rauntların sonuçlarının tahminlemeye yönelik çeşitli makine öğrenmesi algoritmaları kullanılarak sınıflandırmalar gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, Lojistik Regresyon, Karar Ağaçları, Rastgele Orman, XGBoost, Naive Bayes, K-En Yakın Komşu ve Destek Vektör Makinesi olmak üzere toplam yedi adet denetimli sınıflandırma algoritması kullanılmıştır. Bu algoritmaların performans ölçümünde Doğruluk, Kesinlik, Duyarlılık, F-Skor ve AUC değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca, ROC eğrileri ve karışıklık matrisleri değerlendirilerek algoritmalar karşılaştırılmıştır. Bu ölçümler ve değerlendirmeler sonucunda Rastgele Orman algoritması %88 doğruluk oranı ile en başarılı algoritma olmuştur. Bunlara ek olarak, rauntların kazanılma durumları bağlamında Keşifsel Veri Analizleri yürütülerek Espor organizasyonlarına yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.Keywords : Espor, Makine Öğrenmesi, Sınıflandırma Algoritmaları, Kazanan Tahminleme, CSGO