- Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
- Vol: 11 Issue: 3
- Yükseköğretimde Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme Ortamından Yansımaların İncelenmesi
Yükseköğretimde Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme Ortamından Yansımaların İncelenmesi
Authors : Timur Koparan
Pages : 503-515
Doi:10.5961/higheredusci.919370
View : 9 | Download : 3
Publication Date : 2021-12-31
Article Type : Research
Abstract :Bu araştırma ile dijital oyun tabanlı öğrenme ortamından yansımaların ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 28 matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Özel durum çalışması kapsamında yürütülen araştırmada veriler dijital oyunların oynanması sürecinde kullanılan çalışma yaprakları, oyunlara yönelik görüş formu ve gözlemler yolu ile toplanmıştır. Araştırma haftada 2 saat teorik olmak üzere 14 hafta yürütülen Oyunla Matematik Öğretimi dersinin 3 haftalık bölümünü oluşturmaktadır. Tasarlanan öğrenme ortamında dijital oyunlar öğretmen adaylarına tanıtılmış, oyunları oynamaları, oyun oynama sürecinde oyuna yönelik notlar tutmaları ve oyunların arkasındaki matematiksel sonuçları ortaya çıkarmaları istenmiştir. Oyun etkinliklerinden sonra öğretmen adaylarından oyunları değerlendirmeleri istenmiştir. Elde edilen veriler nitel olarak değerlendirilerek, öğretmen adaylarının oyun oynama sürecindeki düşünme biçimleri ve oyunlara yönelik görüşleri doğrudan alıntılar ve ekran görüntüleri ile sunulmuştur. Araştırma bulguları tasarlanan öğrenme ortamının öğretmen adaylarına matematiksel açıdan güçlü bağlamlar hakkında düşünme ve matematiğin öğretilmesi ve öğrenilmesi hakkında farklı yöntemleri deneyimleme açısından eşşiz fırsatlar sunduğunu ortaya koymuştur. Öğrenme ortamı öğretmen adaylarına oyunları tanıma, oynama ve oyunların ardındaki matematiği anlama ve değerlendirme imkânı yanında anlamlı bir bağlam içinde tartışma, düşünme ve işbirliği için fırsatlar sunmuştur. Araştırmada eğitici dijital oyunların öğrenenler için güçlü bir araç ve etkili bir öğrenme ortamı hâline gelebileceği ve öğretmen adaylarının matematik öğretimini ilgi çekici kılan radikal bir yaklaşıma ihtiyaç duydukları sonucuna varılmıştır.Keywords : Oyun tabanlı öğrenme, Dijital oyun, Öğretmen adayları