- Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi
- Vol: 62 Issue: 2
- NO BOX FOR YOU TO MARK ON THIS APPLICATION: AN UNSUCCESSFUL DIALOGUE BETWEEN THE INDIVIDUAL AND THE ...
NO BOX FOR YOU TO MARK ON THIS APPLICATION: AN UNSUCCESSFUL DIALOGUE BETWEEN THE INDIVIDUAL AND THE ADMINISTRATION IN GLEYVIS CORO MONTANET’S "ODIAR EL VERANO" AND CHIMAMANDA NGOZI ADICHIE’S "THE AMERICAN EMBASSY"
Authors : Francisco Fuentes
Pages : 1170-1186
Doi:10.33171/dtcfjournal.2022.62.2.14
View : 8 | Download : 3
Publication Date : 2022-12-20
Article Type : Research
Abstract :Kurumsal otoritelerle işbirliği yapılmaması, ulus-devletin otoritesinin altını oymak söz konusu olduğunda güçlü bir direniş silahı oluşturur (Rendón Corona, 2011: 79). Bu teori, bürokrasi ve kurumsallığı ulus-devletin temel direkleri olarak gören ve bireyleri "seçimlerini kısıtlayan kurumlara gömülü” (Mayer, 2014: 37). Bu yazıda Gleyvis Coro Montanet\'in "Odiar el Verano” (Yazdan Nefret) (2013) ve Chimamanda Ngozi Adichie\'nin "Amerikan Büyükelçiliği” (2009) adlı kısa öykülerini inceleyeceğim. Daha spesifik olarak, bu karakterlerin farklı bir noktayı ifade etmek amacıyla resmi kurumlara meydan okuduğu argümanını desteklemek için kendimi Douglas North\'un resmi kurumsal kısıtlamalar, yani "kurallar, yasalar ve anayasalar” (North, 1994: 360) kavramına dayandırıyorum. ulus-devletin bakış açısına göre. Bu iki kısa öykünün birey ve yönetim arasındaki başarısız bir diyaloğu betimlediğini öne sürüyorum, birincinin kurumlara meydan okumasını vatandaşa ses veren bir yetkilendirme eylemi olarak kabul ederek, kurumsal yetkililerle işbirliği yapmamanın en önemlilerinden birini temsil ettiğini düşünüyorum. Gandhi\'nin pasif direnişinin çarpıcı özellikleri (Rendón Corona, 2011: 79). Bu karakterler bürokrasinin ritmine göre dans etmeyi reddederek ve güvenlik görevlileriyle karşı karşıya gelerek, Devletin otoritesi ifadesini hukuk kurallarında ve kurumsal örgütlerde bulduğu için, onun idaresine uymayı bırakmaya karar vererek Devlet ile örtülü işbirliğini kırarlar (Weber, 1991; Jones, 2012; Mayer, 2014). Bu nedenle, bu karşılaştırmalı analiz, birçok sığınmacı ve yerinden edilmiş kişinin bazı ulusal kurumlar adına yaşadığı tanınma eksikliğine ilişkin açıklayıcı bir bakış açısı olarak bu edebi anlatımlara işaret ediyor.Keywords : Direnç edebiyatı, sığınmacı, Kurumlar, Ulus devlet, Küba, Nijerya