- Yegah Müzikoloji Dergisi
- Cilt: 7 Sayı: 1
- TÜRKİYE\'DEKİ ÇOK SESLİ KOROLARIN SON YILLARDAKİ GELİŞİMİ
TÜRKİYE\'DEKİ ÇOK SESLİ KOROLARIN SON YILLARDAKİ GELİŞİMİ
Authors : Eren Bayrak, Verda Karaçil Cerit
Pages : 80-101
Doi:10.51576/ymd.1439135
View : 70 | Download : 72
Publication Date : 2024-03-20
Article Type : Research
Abstract :ÖZ Çok sesli korolar, dünyada olduğu gibi, ülkemizde de son yıllarda önemli bir gelişim göstermiştir. Geleneksel Türk müziği ile batı müziği repertuvarlarını birleştirerek, daha geniş dinleyici kitlesine ulaşmayı hedeflemektedirler. Çok sesli koroların gelişimi, repertuvar çeşitliliği, teknolojik ilerlemeler ve sosyal medyanın etkisi gibi çeşitli faktörlerle doğru orantıda ilerlemektedir. Çok sesli müzik eğitimi genellikle müzik eğitimi odaklı kurumlar aracılığıyla sağlanır ve öğrencilere müzik teorisi, armoni, solfej, ve çok sesli müziğin temel prensiplerini öğretir. Bu eğitim, öğrencilerin yeteneklerini geliştirmelerine ve bu alanda ilerlemelerine olanak sağlar. Bu eğitimleri veren kurumların sayısı arttıkça çok sesli müziğin gelişimi de desteklenir. Çok sesli müziğin gelişiminde Atatürk\'ün müziğe verdiği önem ve destek de oldukça önemlidir. Atatürk, çok sesli müziğin yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi için çeşitli adımlar atmıştır. Türk müziğinin batı müziği tarzındaki dönüşümünü sağlayan Türk Beşleri gibi besteciler Türkiye\'nin müzikal gelişiminde önemli rol oynamıştır. Özellikle Türk Beşlerinden Ahmed Adnan Saygun, klasik halk müziklerinin çok sesli koro müziğine uyarlamasında büyük katkı sağlamıştır.Keywords : Müzik, müzik eğitimi, Türk beşleri, Türkiye’de sesli müzik, çok sesli koro.