- Yakın Doğu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
- Vol: 7 Issue: 1
- التّوظيف الفنّيّ للرموز القرآنيّة في الشّعر السّوريّ الحديث...
التّوظيف الفنّيّ للرموز القرآنيّة في الشّعر السّوريّ الحديث
Authors : Ahmet Onur
Pages : 159-202
Doi:10.32955/neu.ilaf.2021.7.1.05
View : 5 | Download : 3
Publication Date : 2021-06-22
Article Type : Research
Abstract :Modern Suriye şiiri, bu sembollerin taşıdığı mana istiflemesi nedeniyle sanatsal Kur’ân sembollerine dikkat etmiştir ki, bu, kısa bir ifadede metnin bütünüyle içermesi muhtemel olmayan uzun bir hikâyeye veya olaya atıfta bulunabilme şeklindedir. Sembol, telaffuzu özetleyen ve anlamı tamamlayan bu işlevi yerine getirir. Çalışma, yirminci yüzyılın ilk yarısında serbest şiirden (tefʽîle şiirinden) öncesine ve sonrasına kadar modern Suriye şiirini ele aldı ve Ömer Ebû Rîşe, Khalîl Merdem, Muhammed el-Bezm, Bedevî el-Cebel, Munîr el-Kelâlîb, Ömer Ebû Kavs ve diğerlerine yer verdi. Çalışma, bu şairlerin, Kur’ân’ın işaret ettiği anlam yüklü delalet örneklerinden istifade ederek ve sanatsal olarak atıfta bulundukları Kur’ân sembollerini açıklamaktadır. Bunlardan önce ise, Kuran sembollerinin gerçeklikten çok kurgusal olma özelliği taşıyan mitolojik sembollerden ayırmanın gerekliliği konusuna dikkat çektik. Nitekim bazı araştırmacılar Kurʼân-ı Kerîmʼde efsaneler olduğunu söyleyip bazı hikâyeleri de mitolojik olarak nitelemektedir. Fakat Kurâʼn âyetlerine göre Kurʼânʼa bâtıl gelmediği için içinde efsaneler olduğu bilgisi yanlıştır. Bu nedenle bu yanlış görüşe dikkat çekmenin gerekli olduğunu görüyoruz.Keywords : Sanatsal Kullanım, Kurʼan Sembolleri, Modern Suriye Şiiri, Mitolojik.