- Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD)
- Vol: 5 Issue: 2
- Kültür Endüstrisi Ürünü Olarak Dijital Oyunlar: Playerunknown’s Battlegrounds (Pubg) Oyunu Örneği...
Kültür Endüstrisi Ürünü Olarak Dijital Oyunlar: Playerunknown’s Battlegrounds (Pubg) Oyunu Örneği
Authors : Mehmet Emre GÜL
Pages : 448-465
View : 7 | Download : 2
Publication Date : 2019-12-27
Article Type : Research
Abstract :Dijital oyunlar, basit bir eğlence aracı olmaktan çıkarak büyük bir endüstriye dönüşürken dijital oyunlar da birer kültür endüstrisi ürününe dönüşmektedir. Üretim, dağıtım ve tüketim ilişkileri de oldukça karmaşık bir hal alan dijital oyunların geçirdiği bu dönüşümü daha iyi kavrayabilmek için dijital oyunların tarihsel gelişimine ve ekonomi politiğine yer verilmiştir. 2017 yılında piyasaya sürülen ve kısa sürede dünyanın en popüler ve en çok tüketilen oyunlarından biri haline gelen Playerunknown’s Battegrounds (PUBG) oyunu makalenin örneklemini oluşturmaktadır. PUBG tek boyutlu karakterleri ve olay örgüsüne sahip olmayan yapısı nedeniyle içerik olarak sıradan bir savaş oyunu gibi görünse de oyunun alt metninde yatan mesajların ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Oyunun yapısı ve ideolojisi analiz edildiğinde oyunun büyük oranda kapitalist değerlerle benzer değerlere sahip olduğu ve egemen ideolojiyi yeniden ürettiği görülmektedir.Keywords : dijital oyun, kültür endüstrisi, ideoloji, PUBG