- Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi
- Vol: 24 Issue: 44
- LUDWIG VAN BEETHOVEN’IN "KREUTZER" PİYANO VE KEMAN SONATININ PERFORMANS ANALİZİ
LUDWIG VAN BEETHOVEN’IN "KREUTZER" PİYANO VE KEMAN SONATININ PERFORMANS ANALİZİ
Authors : Faruk Tamer
Pages : 267-278
Doi:10.21550/sosbilder.1140520
View : 12 | Download : 5
Publication Date : 2023-01-31
Article Type : Research
Abstract :Ludwig van Beethoven’ın op.47 no:9 la majör "Kreutzer” piyano ve keman sonatı, op.55 no:3 mi bemol majör "Eroica” senfonisi ve op.53 no:21 do majör "Waldstein” piyano sonatının da aralarında bulunduğu "Kahramanlık Dönemi” eserlerinden biridir. Beethoven’ın Fransız İhtilalinden etkilendiği ve Napolyon Bonapart’a olan saygısının eserlerine yansıdığı dönemin ürünü olan "Kreutzer” sonat, özellikle birinci bölümünün ihtişamı ve sanki bir konçerto havasındaki yapısıyla, piyano ve keman sonatları arasındaki seçkin yerini almıştır. Eser, Adagio sostenuto - Presto, Andande con varizioni ve Presto olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Bu çalışmada, kemancıların "korkulu rüyası” olarak tanımlanan Adagio sostenuto - Prestonun (ilk 10 ölçüsü) 3 farklı performans analizi, 10 keman yorumcusunun kayıtlarından faydalanarak yapılmıştır. Çalışmanın amacı, performanslar arasındaki benzerlik ve farklılıkların ortaya çıkarılarak, eseri çalmak isteyen kemancılara yorum yönünden ışık tutmaktır.Keywords : keman, Kreutzer, Ludwig van Beethoven, performans, sonat, violin