- Spor Eğitim Dergisi
- Cilt: 7 Sayı: 2
- Erasmus+ Programı Kapsamında Bilişim Teknolojileri ile Yapılandırılmış Geleneksel Sanat Aktiviteleri...
Erasmus+ Programı Kapsamında Bilişim Teknolojileri ile Yapılandırılmış Geleneksel Sanat Aktivitelerinin Lise Öğrencilerinin Kültürel Zekâ Düzeylerine Etkisi
Authors : Serap Özgür, Mustafa Erol, Fatma Sülün, Tevfik Ilica, Can Nakip, Ayhan Özdemir
Pages : 123-130
Doi:10.55238/seder.1255866
View : 106 | Download : 64
Publication Date : 2023-09-20
Article Type : Research
Abstract :Bu çalışmada Erasmus+ programı desteğiyle düzenlenen çeşitli uluslararası aktivitelerin lise öğrencilerinin kültürel zekâ düzeylerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Tek grup ön test-son test olarak desenlenen bu çalışmaya, 2020-2022 eğitim öğretim yılında 9-12. sınıf düzeylerinde eğitim gören, 6 farklı ülkeden 64 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Çalışma grubuna, Ang ve ark. (2007) tarafından geliştirilen, İlhan ve Çetin (2014) tarafından Türkçe’ye uyarlanan "kültürel zekâ ölçeği” ön test olarak uygulanmıştır. Ardından farklı aylarda 6 hafta olarak tasarlanan geleneksel sanat ve bilişim temalı aktiviteler, Erasmus+ programı destekli "Güncellenen Geleneksel Sanatlar” projesi kapsamında lise düzeyi öğrencilere uygulanmıştır. Faaliyetlerin bitiminde aynı ölçek katılımcı öğrencilere sontest olarak tekrar uygulanmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler sayısal kodlamalar yapılarak bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Katılımcı öğrencilerin kültürel zekâ ön test-son test puan ortalamalarının son test lehine anlamlı şekilde farklılık gösterdiği bulgusu elde edilmiştir. Aralıklarla uygulanan 6 haftalık çok uluslu ve karma gruplu geleneksel sanat-bilişim faaliyetlerinin, farklı ülkelerden katılan 15-18 yaş arası lise düzeyi öğrencinin kültürel zekâsına olumlu katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.Keywords : Kültürel zekâ, steam, sanat, geleneksel, bilişim.