- Söylem Filoloji Dergisi
- Cilt: 8 Sayı: 3
- Yazma Biçimleri: Örerek Yazmak, Yazarak Örmek. Örme Biçimleri: Bir Ters Bir Düz Fragmanlar
Yazma Biçimleri: Örerek Yazmak, Yazarak Örmek. Örme Biçimleri: Bir Ters Bir Düz Fragmanlar
Authors : Seçil Okumuş
Pages : 1234-1235
View : 93 | Download : 62
Publication Date : 2023-12-30
Article Type : Other
Abstract :Nurdan Gürbilek Örme Biçimleri: Bir Ters Bir Düz Fragmanlar’da soruların soruları, cevapların cevapları doğurduğu, metinler arası ilişkinin yoğun olduğu bir zemin oluşturur. Bu zeminde okur metinler arasından Orhan Kemal’i, Oğuz Atay’ı, Walter Benjamin’i, Leonard Cohen’i, Henri Bergson’u, Rene Girard’ı, Orhan Koçak’ı, Turgut Uyar’ı, Ece Ayhan’ı, Gilles Deleuze’ü, Edward Said’i, Mihail Bahtin’i, Rancière’i, Sevim Burak’ı, Sigmund Freud’u, Charlotte Brontë’yi, Vüs’at O. Bener’i, , Edip Cansever’i, Elaine Showalter’ı, Harold Bloom’u, Aristolates’i, Başak Ertür’ü, Umberto Eco’yu, Alenka Zupančič’i, Ülker Gökberk’i selamlama fırsatı elde eder. Gürbilek altı bölüme ayırdığı kitabında okura çeşitli okuma biçimleri sunar. Okur bir taraftan örgünün bir yazı metaforu bağlamında kullanılabileceğini öğrenirken bir taraftan Virgina Woolf’un Kendine Ait Bir Oda’sının 1928’de Cambridge Kadınlar Koleji öğrencilerine "Kadınlar ve Kurmaca” üzerine yaptığı konuşmanın metni olduğunu öğrenir; bir taraftan kendini Bilge Karasu, Latife Tekin metinlerine daha yakın bir temas içinde bulurken diğer taraftan Bahtin ve Adorno ile karşılaşır.Keywords : Nurdan Gürbilek, Yeni Türk edebiyatı, Örgü, yazı