- Söylem Filoloji Dergisi
- Vol: 6 Issue: 3
- A Painting and A Slave Ship: Ruskin’s Visual Narrative On Turner
A Painting and A Slave Ship: Ruskin’s Visual Narrative On Turner
Authors : Asya Sakine Uçar
Pages : 609-618
Doi:10.29110/soylemdergi.995920
View : 10 | Download : 4
Publication Date : 2021-12-31
Article Type : Research
Abstract :Ruskin’in adeta bir tabloya bakmanın bıraktığı izlenimleri anımsatan sözlü görselleri, onu sözcük ve imge temalı tartışmalarda öne plana çıkarmıştır. Ruskin, Joseph Mallord Turner’ın resimlerine eşlik etmesi için şiir kullanmasını takdir etmiştir. Her iki sanatçının da kardeş sanatlar olan resim ve şiirden etkilenmiş olmaları hep tartışılan bir konu olmuştur. Turner resimlerine şiiri entegre etmeye çalışırken, Ruskin görsel yazına yönelmiş ancak her ikisi de söz ve imge arasındaki birliğin ve farkın bilincinde kalmıştır. Turner görsel anlatılarında izleyicilerin de iştirakını ve sadakatini gerektiren bir iletişim yolunu seçmiştir. Bu nedenle Ruskin’in Modern Ressamlar’da özellikle Köle Gemisi olarak da bilinen Slavers Throwing Overboard the Dead and Dying – Typhoon Coming On (1840) eseri üzerinden Turner’ı yüceltmesi ve savunması her iki sanatçıyı görsel olduğu kadar şiirsel ve sözel olarak da birbiriyle ilişkilendiren bir örnek sunar. Daha da önemlisi, Turner’ın olumsuz tepkilere neden olan fazlasıyla soyut kompozisyonunun zamanla tarihsel bir gerçeklikle köleliğin korkunçluğu üzerine daha derin bir yansıma işlevi gören bir temsile dönüşmesi Ruskin’in ekfrastik, sublime betimlemeleri sayesinde keşfedilebilir.Keywords : Ruskin, Turner, söz, imge, görsel, Köle Gemisi, ekfrasis