- Söylem Filoloji Dergisi
- Vol: 4 Issue: 2
- Representation of Kierkegaard's Aesthetic Stage in Graham Greene's Brighton Rock
Representation of Kierkegaard's Aesthetic Stage in Graham Greene's Brighton Rock
Authors : Emrah Peksoy
Pages : 409-431
Doi:10.29110/soylemdergi.621046
View : 10 | Download : 4
Publication Date : 2019-12-30
Article Type : Research
Abstract :Türkçe ve İngilizce öz'ler en az 75, en fazla 150 sözcükteBu çalışmada, Graham Greene'nin ilk dini romanı Brighton Rock'taki (1938) anti-kahraman Pinkie'nin, Kierkegaard'ın 'estetik yaşam tarzı' fikrini yansıttığı iddia edilmektedir. Kierkegaard'ın gerçek benliğe götüren üç aşamalı varoluş evrelerinden ilki olan 'estetik evre' hakiki benliğe ulaşmanın ilk tohumlarını bünyesinde taşır. Aynı şekilde, Brighton Rock, kurgu ve temalarında Pinkie Brown aracılığıyla hakiki benliği elde edebilmenin olabilirliğini deneye tabi tutar. Ancak, bu deney, Pinkie'nin iyi ve kötü kavramlarını mutlak birliktelik içinde, gizil bir şekilde tecrübe etme isteği yüzünden başarısızlıkla sonuçlanır. Saf dinsel bir benlik algısı tecrübe etmek istemesine rağmen, Pinkie'nin çarpık dinsel inancı ve güçlü bir cehennem imgelemesi kendi benliğini yok eden yıkıcı bir etki yaratır. Böylece, bu evreyi, diğer romanlarında görülen "Tanrı'nın tuhaf çalışma biçimi" düşüncesinden açıkça ayıran Greene, bu yaşam evresinin olabilirliğini reddeder. Sonunda, melankolik, kaygılı ve ümitsiz var-olmayan bireyin somut örneği olarak karşımıza çıkan Pinkie, tamamen yıkıcı, estetik 'duyusal' kategorilerden, sonunda, onun "inanç sıçraması” yaparak daha yüksek bir varoluş tarzına ulaşmasını sağlayacak 'düşünsel' estetik kategorilere ilerler.n oluşmalıdır.Keywords : Greene, Kierkegaard, Varoluş Evreleri, Estetik, Birghton Rock, Varoluşçuluk