- Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi
- Issue: 42 Kadın Çalışmaları Special Issue
- Liberating Serpentine Goddesses on the Borderlands: Cherrie Moraga’s Feminist Architecture in The Hu...
Liberating Serpentine Goddesses on the Borderlands: Cherrie Moraga’s Feminist Architecture in The Hungry Woman: A Mexican Medea
Authors : Evrim Ersöz Koç
Pages : 149-162
View : 8 | Download : 3
Publication Date : 2018-09-18
Article Type : Research
Abstract :Cherrie Moraga’nın The Hungry Woman: A Mexican Medea adlı tiyatro oyunu başkarakter Medea’nın başka bir kadınla olan aşk ilişkisi sebebiyle vatanı Aztlán’dan sürüldüğü bir gelecek distopyasında geçmektedir. Medea, kız arkadaşı, oğlu ve annesi ile birlikte Aztlán’ın ataerkil otoriteleri tarafından istenmeyen insanların oluşturduğu bir çorak arazi olan Phoenix’de yaşamaktadır. Oğlunun yozlaşmış ataerkil bireylerle yaşamak için Aztlán’a geri dönmesini önlemek ve böylelikle masumiyetini korumak için Medea oğlunu öldürür ve sürekli olarak çocuğunu öldürmenin hatırası ile işkence çektiği bir akıl hastanesi odasına hapsedilir. Euripides’in Medea’ sının bu yeniden yorumlanmasında, Moraga eşcinsel öznelerin dışlanması konusunu irdelemek için bazı mitik, folklorik ve edebi kadın figürlerine değinir. Bu figürler arasında, çağdaş Chicana feminizmindeki kadın bilincinin sorgulamak için başlıca kültürel semboller olarak yeniden ortaya çıkarılan Cihuatateo ve Coatlicue bulunmaktadır. Bu çalışma Moraga’nın bu arketip tanrıçaları nasıl yeniden sahiplendiğini ve kavradığını Chicana yerli feminizmi bağlamında incelemektedir.Keywords : Cherrie Moraga, The Hungry Woman: A Mexican Medea, Chicana feminizmi