- Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
- Issue: Sonbahar Special Issue: I/II Special Issue
- TRAVMATİK BİR GEÇMİŞİN ETKİLERİNDEN DOĞAN ÖLÜ(!) DOĞA RESİMLERİ
TRAVMATİK BİR GEÇMİŞİN ETKİLERİNDEN DOĞAN ÖLÜ(!) DOĞA RESİMLERİ
Authors : Gülşah Özdemir
Pages : 22-29
View : 10 | Download : 4
Publication Date : 2020-10-24
Article Type : Research
Abstract :Çektiği sıra dışı fotoğrafları ile sanat dünyasının yaşayan en tuhaf fotoğrafçılarından biri olan Joel Peter Witkin ölüm, kutsallık, ahlak ve şehvet konularını kompozisyonlarının merkezine almaktadır. Sanatçının ürpertici tarzının, hayatı boyunca peşini bırakmayan travmatik denebilecek olaylar ile şekillendiği düşünülmektedir. Fotoğraf çekmeye küçük yaşlarda bir kitap yardımı ile kullanmayı öğrendiği bir fotoğraf makinesini satın alarak başlamış olan Witkin ileriki dönemlerde sanatçı olan erkek kardeşinin de desteği ile sanat dünyasına girmeyi başarmış bir sanatçıdır. Sanat hayatı boyunca ampüte, dışlanmış, anormal ya da ölmüş insanlar ile birçok ürkütücü seri oluşturmuş ve seyircisini her karede karanlık bir romantizmin derinliklerine çekmiştir. Sanatçı geleneksel baskı tekniğini kullanarak çektiği fotoğraflar üzerinde bir takım ağartma ve tonlama işlemleri yapmış, yer yer resimleri çizerek onlara eskiymiş gibi bir görünüm sağlamıştır. Sanatçının en ünlü serilerinden biri ölü doğa fotoğraflarıdır. Canlı nesnelerin ceset parçalarıyla yan yana getirilerek düzenlendiği fotoğraflar arasında en ilginç kompozisyonların bu ölü doğa serilerinden çıktığı düşünülmektedir. Bu araştırmada tarihsel yöntem tekniği kullanılmıştır. Sonuç olarak Joel Peter Witkin gibi sanatın sınırlarını zorlayan sıra dışı bir fotoğraf sanatçısının ölü doğa resimlerinde ölü beden parçalarını hangi şekillerde kullandığı ve bu çalışmaların alt yapısında ne tür psikolojik nedenler yattığı ortaya koyulmuşturKeywords : Ölü doğa, Ceset, Witkin, sanat